Turkish med verdens lengste passasjerrute (Istanbul-Sydney)

Det er jo litt relevant at det vil være med stopover de første tre årene. ;) Er det manglende equiptment pt. som gjør at de ikke starter nonstop med en gang?
 
Ukritisk fra Wikipiedia:

Singapore Airlines Flight 21 is the longest regularly scheduled non-stop flight in the world. It flies from Newark Liberty International Airport to Singapore Changi Airport, covering 9,534 miles (15,343 km) in about 18.5 hours flight time. It is operated by an Airbus A340-500. Flight 21 is scheduled to take off from Newark at 23:00 EDT (11:00 SGT) and land in Singapore at 4:05 SGT (16:05 EDT).
Its return flight is Singapore Airlines Flight 22 from Singapore to Newark, which is the second-longest flight in the world, being scheduled to be fifteen minutes shorter due to prevailing high-altitude winds.
 
Last edited by a moderator:
Ukritisk fra Wikipiedia:
Singapore Airlines Flight 21 is the longest regularly scheduled non-stop flight in the world. It flies from Newark Liberty International Airport to Singapore Changi Airport, covering 9,534 miles (15,343 km) in about 18.5 hours flight time. It is operated by an Airbus A340-500. Flight 21 is scheduled to take off from Newark at 23:00 EDT (11:00 SGT) and land in Singapore at 4:05 SGT (16:05 EDT).
Its return flight is Singapore Airlines Flight 22 from Singapore to Newark, which is the second-longest flight in the world, being scheduled to be fifteen minutes shorter due to prevailing high-altitude winds.

Ruten mellom Newark og SIN er nedlagt etter det jeg vet. Denne ruten hadde kun business class ombord. SQ flyr fortsatt fra JFK til SIN, med stopp i FRA.
 
Noen som hvet hva som skjer med de 2 maskinenen som går på denne ruten? De er jo bittelitt spesielle. (mener da SQ sine maskiner)
 
Last edited:
Noen som hvet hva som skjer med de 2 maskinenen som går på denne ruten? De er jo bittelitt spesielle. (mener da SQ sine maskiner)

Ifølge SQ, så har de 5 A345 som brukes på LAX og EWR.
http://www.singaporeair.com/en_UK/flying-with-us/ouraircraft/

Airbus skulle kjøpe tilbake maskinene. Lurer på om det var en del av A350-bestillingen.

Wikipedia said:
All five A340-500 would be sold back to Airbus under a deal in the fourth quarter of 2013 and direct non-stop Singapore-Newark and Singapore-Los Angeles will cease operations.
 
Back
Top