• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Turkish med verdens lengste passasjerrute (Istanbul-Sydney)

Det er jo litt relevant at det vil være med stopover de første tre årene. ;) Er det manglende equiptment pt. som gjør at de ikke starter nonstop med en gang?
 
Ukritisk fra Wikipiedia:

Singapore Airlines Flight 21 is the longest regularly scheduled non-stop flight in the world. It flies from Newark Liberty International Airport to Singapore Changi Airport, covering 9,534 miles (15,343 km) in about 18.5 hours flight time. It is operated by an Airbus A340-500. Flight 21 is scheduled to take off from Newark at 23:00 EDT (11:00 SGT) and land in Singapore at 4:05 SGT (16:05 EDT).
Its return flight is Singapore Airlines Flight 22 from Singapore to Newark, which is the second-longest flight in the world, being scheduled to be fifteen minutes shorter due to prevailing high-altitude winds.
 
Last edited by a moderator:
Ukritisk fra Wikipiedia:
Singapore Airlines Flight 21 is the longest regularly scheduled non-stop flight in the world. It flies from Newark Liberty International Airport to Singapore Changi Airport, covering 9,534 miles (15,343 km) in about 18.5 hours flight time. It is operated by an Airbus A340-500. Flight 21 is scheduled to take off from Newark at 23:00 EDT (11:00 SGT) and land in Singapore at 4:05 SGT (16:05 EDT).
Its return flight is Singapore Airlines Flight 22 from Singapore to Newark, which is the second-longest flight in the world, being scheduled to be fifteen minutes shorter due to prevailing high-altitude winds.

Ruten mellom Newark og SIN er nedlagt etter det jeg vet. Denne ruten hadde kun business class ombord. SQ flyr fortsatt fra JFK til SIN, med stopp i FRA.
 
Noen som hvet hva som skjer med de 2 maskinenen som går på denne ruten? De er jo bittelitt spesielle. (mener da SQ sine maskiner)
 
Last edited:
Noen som hvet hva som skjer med de 2 maskinenen som går på denne ruten? De er jo bittelitt spesielle. (mener da SQ sine maskiner)

Ifølge SQ, så har de 5 A345 som brukes på LAX og EWR.
http://www.singaporeair.com/en_UK/flying-with-us/ouraircraft/

Airbus skulle kjøpe tilbake maskinene. Lurer på om det var en del av A350-bestillingen.

Wikipedia said:
All five A340-500 would be sold back to Airbus under a deal in the fourth quarter of 2013 and direct non-stop Singapore-Newark and Singapore-Los Angeles will cease operations.
 
Back
Top