• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Tur til RAFmuseum med Falcon

Glemmer aldri, det var i min grønne ungdom, så lå vi en gjeng på campingplassen i Bodø. Den ligger som dere kanskje vet, ganske nærme final fra øst. Ble vekket av en LYD, har aldri hørt noe lignende. Storma ut av teltet, og DER kom den, en STOR deltaving maskin. Det var en Vulcan! Kjempe spotting opplevelse.


Omtrent sånn så det ut !
 
Noen som vet hva de små lukene/flapsene innenfor hjulbrønnene er?
 
Originally posted by Concorde

Vulcan har da blitt mitt favoritt fly etter Concorde, en helt rå maskin!

Den har nesten samme motorer også, mener at RR olympus motorene i Concorde er basert på de i Vulcan.
 
Ja,det er luftbremser.
Forøvrig,så var vi en gjeng som lurte på om vi skulle be om en Vulcan av RAF da de ble satt på bakken.Vi skulle starte A/S Norvulc og kjøre motorene hver søndag morgen kl.0700.På FBU selvfølgelig! Heldigvis ble det ikke noe av.Det ville blitt et sant helvete å flytte dingsen til OSL.:colgate:
 
Back
Top