Tur/retur BAS08+klapp, 59 bilder

• Thread starter Thread starter MFM
  • Start date Start date

MFM

ScanFlyer Blue
Hallo, da var det til pers for meg og, legger om sider ut bildene fra Bodø airshow :) Skal prøve å holde et minimum av det som har vært med i samtlige poster før, og heller vise noe av det andre som ble vist fram den helga. Det er også med bilder jeg tok på turen til og fra, pluss klapp med WIF ENMS-ENVA. Begynner med turen til, enkelte bilder er mer eller mindre dårlige grunnet hetedis, motlys, raske bevegelser og ikke minst mine fotokunnskaper. Eventuelle kommentarer under bildene:

IMG_1665.jpg

Dette er det første jeg ser når vi lander på ENVA med F50'n

IMG_1699.jpg

Dette er det første jeg ser når jeg kommer meg inn i terminalen på ENVA :grin:

IMG_1703.jpg

Har man et kamera i hånda på en flyplass så har man et kamera i hånda på en flyplass.

IMG_1707.jpg

IMG_1740.jpg

Første gang jeg ser midnattsol

IMG_1750.jpg

Kanskje tidenes mest sexy rumpe? (8)Her kan du grille loffen din(8)

IMG_1874.jpg

Ser du flyet?

IMG_2093.jpg

De bildene jeg fikk av Sea King var blandt de jeg ble best fornøyd med

IMG_2100.jpg

IMG_2101.jpg

IMG_2580.jpg

IMG_2621.jpg

IMG_2635.jpg

Bursdagspressangen min? Anyone?

IMG_2659.jpg

Denne fikk uhørt lite oppmerksomhet, se alle fjesene som er vendt feil vei! (det var først på søndag Jan-Erik/Lars nevnte fyren som sto i takluka)

IMG_2709.jpg

Dere har vel sett det før, men jeg måtte ha med F-16 i formasjon

IMG_2904.jpg

Minne dammmerr och herrarrr, Finska Flügvapnet pressenterrrarrr: Midnight Hawks

IMG_2924.jpg

IMG_2945.jpg

Awacs E-3A aka B707

IMG_2951.jpg

Kanskje tidenes feteste kontor, ikke hver dag man får stå å sikle ned i en RNoAF F-16 cockpit

Del 2

IMG_2962.jpg

Unidetified Flying Object

IMG_2973.jpg

Jet Falcon

IMG_2976.jpg

IMG_2978.jpg

Hit, men ikke lengere i dette flyet, det norske luftforsvaret var sær på bilder utenom cockpit :/

IMG_2998.jpg

Beech 200

IMG_3003.jpg

Beech 200 pedestal

IMG_3050.jpg

R44 cockpit

IMG_3061.jpg

F-4 Phantom, fikk skuffende få gode bilder av denne

IMG_3086.jpg

LTR AB 139, glasscockpit og greier

IMG_3089.jpg

LTR AB 139 fmc

IMG_3093.jpg

LTR AB 139 Pedestal

IMG_3112.jpg

LTR AB 139 Kollektiv

IMG_3123.jpg

Militær radar

IMG_3346.jpg

Aner ikke hvorfor han var her, men han hadde Gripen-logoen på ryggen..

IMG_3364.jpg

IMG_3387.jpg

Denne går like godt til land, på vann og i lufta med ;)

Last edited:
Del 3

Så følger klappsetetur med WIF. Ruta var ENBO-ENRA-ENMS-ENVA, grunnen til at jeg bare har bilder ENMS-ENVA er at f/o var helt ny i selskapet, og det var første gang han og kapteinen fløy sammen, så de skulle prate med hverandre på første leg, fra Mo satt jeg på klapp, men som en tosk satt jeg med kamera i fanget og var helt henført av Dash 8-100, først når vi landet på Mosjøen kom jeg på at jeg hadde kamera *rødme*

IMG_3463.jpg

Tatt fra pax-sete på første legg, publikumsområde sett fra rullebanen

IMG_3487.jpg

Parked på ENMS

IMG_3493.jpg

IMG_3497.jpg

IMG_3498.jpg

F/o har kun én stripe, han var fersk fra flyverskolen i USA, han kom faktisk rett inn i WIF uten delays

IMG_3500.jpg

IMG_3501.jpg

Mosjøen Tarmac

IMG_3509.jpg

IMG_3513.jpg

På cruise, da var det bare å flekke fram sportssidene i VG

IMG_3515.jpg

IMG_3520.jpg

IMG_3526.jpg

On base, turning final

IMG_3527.jpg

IMG_3530.jpg

IMG_3532.jpg

Ræva bilde, men jeg fikk da i allefall tatt et av den

IMG_3539.jpg

IMG_3547.jpg

Bodø hadde strålende vær hele helga, hele turen ned var fin bortsett fra en god del skyer, men med en gang vi klatrer under skylaget på vei inn til ENVA åpnet himmelen seg :/

IMG_3554.jpg

Nødutgang, hadde den blitt åpnet i dette tilfellet hadde du ikke klart å skille den fra en ordinær dusj :P

IMG_3563.jpg

Maskina vi fløy

Det var det, takk for titten og beklager mengden bilder, men airshow er airshow og klapptur er klapptur :) Hvis noen har lyst på flere detalj-bilder av cockpit på Augusta Bell 139, Dash 8-100, F-16, og de andre cockpittene dere ser ovenfor, pluss detaljbilder av det meste på Robinson 44, send meg et PM så sender jeg dem =)

Jepp. Fine bilder, og takk for at du gidder å skrive kommentarer også. Denslags gjør seg.

K

Takk for responsen =) Bare hyggelig, liker å legge til kommentarer på bildene, en bildeserie uten kommentarer kan fort bli litt døll :P

Meget mulig, husker nemlig ikke navnet ;) Det var i allefall en flott tur, fikk plutselig veldig sansen for de små grønne i nord, og det er ikke umulig at det er ditover karrierevalget peker etter hvert =)

Meget mulig, husker nemlig ikke navnet ;) Det var i allefall en flott tur, fikk plutselig veldig sansen for de små grønne i nord, og det er ikke umulig at det er ditover karrierevalget peker etter hvert =)

Er du pilot da? Jeg flyr i West Air, men drømmer om jobb i Widerøe på sikt:nor

Ikke enda, foreløbig bare skrivebordspilot, men man går da også enda på videregående ;) Jeg har ikke bare drømmen om pilotyrket i behold, jeg er fast bestemt på det :) Jasså, West Air? Det er jo et par flights fra og til her i byen daglig fra dere =)

Som jeg sa på FS.no Magnus, kjempe bra bilder. Må se å få somlet meg til å legge ut mine bilder også :)

Back