TUIfly Nordics flåte

TUI Nordics flåte

Ser at RFV skal ut av flåten, mens den eldre DZV blir værende en stund til.

I tillegg har dem sendt fra seg den nyere 738’n RFU til Tuii Tyskland.
Ser ut som begge 767’ene er ute for TUI Nordic også.

Er det slanking eller bare et ledd i flåteutnyttelsen i konsernet?
 
Re: TUI Nordics flåte

Når det kommer til 767ene så mener jeg nylig ha lest det er TUI Airways (altså UK) som skal ta seg av 767 flightene fra Norden for dem?
 
Re: TUI Nordics flåte

G-registrerte B767 har opereret ut fra Skandinavia en god stund nå. Har ikke sett SE-registrerte B767 på lenge....

Espen
 
Re: TUI Nordics flåte

28040 767-304ER 03/09/2017 SE-RFS To Kalitta Air as N284DH
29617 767-38AER 08/11/2017 SE-RFR To TUI Airways as G-OBYK

Ser ut som begge 767’ene ble borte i høst fra TUI nordic. Skal dem få noen B787 som erstatning, eller blir det kun en 737 flåte igjen for TUI nordic.

Ser at det er satt opp enkelte 767 flyginger fra OSL i sommer, men da fra Rhodos - Oslo - Rhodos osv.
 
Re: TUI Nordics flåte

28040 767-304ER 03/09/2017 SE-RFS To Kalitta Air as N284DH

Ser ut som begge 767’ene ble borte i høst fra TUI nordic. Skal dem få noen B787 som erstatning, eller blir det kun en 737 flåte igjen for TUI nordic./QUOTE]

Nja, SE-RFS flög "last service" för TUI redan 25-26 oktober 2015 PMI-ARN , ferry 28-29 oktober ARN-TPE och därefter ferry 27 november 2015 TPE-SHJ-BHX , officiellt avförd ur svenska registret 20 januari 2016.

Ny policy hos TUInordic att ge namn åt maskinerna ? SE-RNA = Rhodes Colossus
 
Last edited by a moderator:
Re: TUI Nordics flåte

28040 767-304ER 03/09/2017 SE-RFS To Kalitta Air as N284DH

Ser ut som begge 767’ene ble borte i høst fra TUI nordic. Skal dem få noen B787 som erstatning, eller blir det kun en 737 flåte igjen for TUI nordic./QUOTE]

Nja, SE-RFS flög "last service" för TUI redan 25-26 oktober 2015 PMI-ARN , ferry 28-29 oktober ARN-TPE och därefter ferry 27 november 2015 TPE-SHJ-BHX , officiellt avförd ur svenska registret 20 januari 2016.

Ny policy hos TUInordic att ge namn åt maskinerna ? SE-RNA = Rhodes Colossus

Ahh..har ikke fått med meg at begge 767’ene er utfaset, så hverken jeg eller airfleets.net er helt oppdatatet. Takk for info. Vet du noe om hva dem skal ha av flåte fremover? Kun Max?
 
Re: TUI Nordics flåte

Ahh..har ikke fått med meg at begge 767’ene er utfaset, så hverken jeg eller airfleets.net er helt oppdatatet. Takk for info. Vet du noe om hva dem skal ha av flåte fremover? Kun Max?

Nej, vet inte men kan tänka mig att 737/737-8 blir "basic fleet" och G-registrerade 757/767/787 efter behov/säsong. Just nu verkar 767 G-OBYF flyga ut från CPH , G-OBYG ARN/HEL , G-OBYH ARN/GOT och G-OBYK ARN.
 
Re: TUI Nordics flåte

Virker som det er mangel på materiell i dag. En Wamos Air B747-400 og en EuroAtlantic B777-200 opererer ut/inn fra Norden i dag.

Espen
 
Re: TUI Nordics flåte

Ser at RFV skal ut av flåten, mens den eldre DZV blir værende en stund til.

I tillegg har dem sendt fra seg den nyere 738’n RFU til Tuii Tyskland.
Ser ut som begge 767’ene er ute for TUI Nordic også.

Er det slanking eller bare et ledd i flåteutnyttelsen i konsernet?

Ser ut som RFV ble sendt til den belgiske delen

Boeing 737 -86N 32669 1895 OO-SRO TUI Airlines Belgium ferried 02apr18 SNN-BRU, SE-reg on transfer ex SE-RFV
 
Re: TUI Nordics flåte

Vært en tur på Rhodos med Tui, og fløy B763 begge veier, G-OBYH nedover og G-OBYF oppover i dag. Virker som tidligere nevnt at alle de større flyene er blitt G registrert, men fikk inntrykk av at OBYH og OBYK ble brukt av Tui Nordic. Når vi flydd G-OBYF så var det kun britisk tekst og layout på IFE’n og dem opplyste at dette var et lånt fly fra Storbritannia.

Tui flyr hvertfall til Rhodos, Chania og Larnaca med B767 fra OSL i sommer, hyggelig avbrekk fra 738ene. Mange år siden 757 ble brukt.

Noen som vet hvorfor denne 767’n havner på fjernpark med bussing på OSL? Skulle tro det var bruer nok til en 767 på pir nord etter ombyggingen?
 
Re: TUI Nordics flåte

Noen som vet hvorfor denne 767’n havner på fjernpark med bussing på OSL? Skulle tro det var bruer nok til en 767 på pir nord etter ombyggingen?

Antagelig kombinasjonen lang liggetid og widebody. Å taue fly koster mye penger, særlig hvis man må hyre inn f.eks. SAS til å gjøre det. Så derfor står man heller der ute.
 
Re: TUI Nordics flåte

Antagelig kombinasjonen lang liggetid og widebody. Å taue fly koster mye penger, særlig hvis man må hyre inn f.eks. SAS til å gjøre det. Så derfor står man heller der ute.

Kan jo være en grunn. Mens jeg har deg på tråden, er det billigere å stå på fjernpark enn med bro? Og er det evt en max-tid man kan stå før man må taues vekk.
Her skulle jo flyet returnere til Rhodos etter ca 2 timer, tenker man da at en widebody blokkerer for 2-3 andre flighter som kunne ha brukt den broa i stedet?

Er sikkert økonomi VS operasjon som styrer..
 
Re: TUI Nordics flåte

Tror ikke det koster ekstra for bro. Gjorde ikke det før ihvertfall. Så hvis det var så kort liggetid var det muligens bare mangel på widebodyplasser .. Parkeringskontoret bestreber å få så mange 'inne' som mulig.
 
Re: TUI Nordics flåte

Er vel 2 broer på pir nord som kan ta widebody

Stemmer. I tillegg så er det vel noen kombi broer på øst, E gates som er ombygget til widebody.

Når vi dro så var det Thomas Cook`s A333 som hadde den ene widebody gaten på Nord. Vi hadde fjernpark begge veier med Tui.
 
Re: TUI Nordics flåte

Fikk denne i dag;
Hei! Din hjemreise fra Krabi til Trondheim den 30/3 kommer til å flyves av flyselskapet TUIfly Nordic, med det nye flynummeret BLX804. Flytype, forbestillte sitteplasser, taxfree, måltider m.m er uendret. Tidsskjemaet er også den samme som tidligere. Ha en fortsatt fin ferie, og glem ikke å notere ned flynummeret slik at dere har det da det er tid for hjemreise. Med vennlig hilsen, TUI

Var opprinnelig operert av TUI Airways... Er det tegn på at noen B787 blir overført til BLX fra TOM, eller er det av kun operasjonelle grunner pga. Brexit?
 
Back
Top