
Det var på tide å sørge for at gamle "kunster" ikke ble glemt, så Jens (airpics-admin) og jeg dro til Værnes i... går faktisk for å ta opp igjen gamle kunster. Her er bildene fra meg. Informasjon om kamera og den slags er i bunn av posten.
Det blåste friskt. Rett før vi dro så det slik ut på METAR;
METAR ENVA 241150Z 25022G32KT 9999 SCT040 07/M01 Q0987 NOSIG RMK WIND 670FT 25025G35KT
Heldigvis slo ikke TAF'en til med byger i noen særlig grad ut over et par drypp her og et par bløte fnugg der. For TAF'en spådde andre tilstander enn det som faktisk kom av vær:
TAF (FC) ENVA 241100Z 241221 25025G40KT 9999 FEW020 BKN030 TEMPO 1221 4000 SHRASNGS SCT008 BKN014CB

LN-RPY med godt synlig HGS om det er hva de kaller HUD'en på Boeing slik som for Dash 8





Grunnen til at disse kara ikke kom bortom oss er nok fordi vi stod 10 meter unna gjerdet og de måtte ut av bilen stakar for å kunne rope til oss med særlig håp om å høre hva vi ropte tilbake.

Iberworld tok av, den vi prøvde å rekke på vei til Værnes men som landet 3 minutter før vi ankom området.

Flyet som ser ut som en tjeld (nebbet)

Leid inn av WIF på København-ruten

LN-RRM





Charter ENSB-ENTC-ENVA. Skulle videre senere på en posisjonsflight til CDG.

Det begynner å bli mørkere

Spanair ankommer

Og et siste bilde som viser at ENVA har trafikk til tider den også!

Takk for titten! Har croppet de aller fleste bildene. Brukte 5D, 300mm på noen av bildene 2x converter. Det står 600mm i EXIF på de bildene dette gjelder for. Thank you for paying attention og god natt!