Nei, jeg stusser litt over måten de fremstiller den A300’en på. Den er lakkert og registrert som prototypen mens flyet egentlig er en helt standard A300B4 langt ut i produksjonsrekka.Hadde vært konge om de åpnet A320 i hvert fall. Det er ikke mange A320-100 igjen i verden vil jeg tro. Og Concorde er alltid gøy. Takk for bilder og info om A300! Burde ikke vært lov å jukse!!
Mulig de i etterpåklokskapens navn er såpass flaue over å ha hugd* originalen at de prøver å late som om ingenting har skjedd..?
Det skal dog sies at de ikke noe sted sier at det utstilte flyet er prototypen eller en B1, «jukset» er at de har malt på registreringen F-WUAB som var den opprinnelige registreringen på prototypen.
Msn238 fløy første gang 24. februar 1983 og ble levert til PanAm 25. april 1985 som N210PA. (Jeg vet ikke hva det gjorde de to årene i mellomtiden) Deretter var det hos Sempati og DHL.
* Sakset fra Wikipedia:
The aircraft was retired on August 27, 1974, after only two years of service as a testbed by Airbus Industries and the aircraft was partially scrapped, but some parts were salvaged and placed on display at the Deutsches Museum based in Munich, Bavaria, Germany. The parts that were salvaged from the breaker's yard included a fuselage section, the right-hand wing, and an engine.
Last edited: