Trenger råd om innsjekket bagasje

RSL

ScanFlyer Silver
Trenger råd om innsjekket bagasje

Hei!

Håper noen kan hjelpe meg litt, har søkt mye om dette på internett, men jeg har ikke funnet noe godt svar.

Saken er den, at jeg skal flytte til Maastricht i januar 2012. Jeg har tenkt å selge en del møbler, og kjøpe nytt der nede, da det er svært dyrt å frakte slikt til Nederland. Dog har jeg tenkt til å ha med meg noen små gjenstander som jeg ikke klarer å kvitte meg med, slik som noen kopper, et par asjetter og en del pyntegjenstander. Dette vil bli sikret og pakket ned i esker.

Jeg kommer sannsynligvis til å fly enten med SK eller med SN til AMS eller BRU. Er det mulig å sjekke disse eskene inn som vanlig bagasje, eventuelt som spesialbagasje? Og har noen peiling på hvor mye det vil koste, dersom det er ekstra kostnader involvert?

Tusen takk for svar. :)

Re: Trenger råd om innsjekket bagasje

Da hadde jeg anbefalt SAS. Du kan sjekke inn gratis:
1PC a 23kg på økonomi
2PC a 23kg økonomi ekstra
2PC a 32kg i business

Alt over dette må betales for:
1 ekstra kolli max 23kg og 158cm innen Europa 250 NOK
1 ekstra kolli opp 23-32kg og 158cm innen Europa 375 NOK.

Pakk inn godt og send som spesialbagasje. SAS har kun limited ansvar på spesialbagasje.

Ikke tenk på å komme med et stort kolli på 33 kg som du planlegger som bagasje.
Da får du mest sannsynlig beskjed om å fjerne èn kilo fra dette kolliet... :-)
Alt fra 33kg og opp skal sendes som frakt.

Takk, men jeg bor relativt langt fra OSL, og Maastricht ligger veldig langt fra BRU og AMS, så jeg hadde satt pris på å motta bagasjen min samme dag som jeg lander.

Det er ikke umulig å kjøre til Mestreech heller. Jeg kjører med veldig jevne mellomrom til Nederland og det er en kort dagstur fra Kiel. Maastricht ligger 12 mil fra Brussel og 10 mil fra Köln. Amsterdam kan du med fordel unngå.

Det er veldig enkelt å kjøre fra Kiel. Det er bare 58 mil og bør være gjort unna på seks timer.

Det er ikke umulig å kjøre til Mestreech heller. Jeg kjører med veldig jevne mellomrom til Nederland og det er en kort dagstur fra Kiel. Maastricht ligger 12 mil fra Brussel og 10 mil fra Köln. Amsterdam kan du med fordel unngå.

Det er veldig enkelt å kjøre fra Kiel. Det er bare 58 mil og bør være gjort unna på seks timer.

En bil er ikke en del av mitt flyttelass, har vurdert å leie en bil, men har kommet frem til at det er et dårlig alternativ. Dessuten er 6 timer veldig optimistisk for en kjøretur i januar.

Jeg skal flytte fra Congo om noen uker. Jeg tenkte aa sende endel bagasje som frakt. Vet noen hvordan dette enklest kan ordnes. Emirates som jeg tenkte aa fly med tar ganske heftige priser for overvekt (over 30 kg).

Jeg skal flytte fra Congo om noen uker. Jeg tenkte aa sende endel bagasje som frakt. Vet noen hvordan dette enklest kan ordnes. Emirates som jeg tenkte aa fly med tar ganske heftige priser for overvekt (over 30 kg).

Er nok langt billigere å sende det som gods på et transportfly. Type en pall med dill.

Du kan prøve å kontakte Trustforwarding, som er en del av SAS Group, og sender cargo verden over.

http://www.trustforwarding.com/

Håper det hjelper :)

Takk skal proeve det, har send mail. Venter paa svar fra det trolige flyselskapet ogsaa.

Trust kan ikke sende fra utlandet. Så vet man det.

Takk for det. Skal sjekke. De flyer fra Entebbe også som er stedet jeg skal fly fra. Jeg har tenkt til å reise med Emirates

Brussels ser ut til aa kunne ta seg av dette. Man leverer det paa flypassen og henter det paa flyplassen paa ankomst sted. Det skulle koste 300-400 USD for to kofferter fra Entebbe til Oslo, eller ca. 250 for en. Det ser ut til aa bli langt billigere enn vanlig overvekt.

Back