Tredje juledag fra MEL

Italienerinne fra Argentina..?

Absolutt - begge foreldrene er 100% Italienere - svigerfar er foedt og oppvokst i Italia og emigrerte til Argentina etter andre verdenskrig (som svaert mange Italienere) svigermor er foedt i Argentina av Italienske foreldre. La Boca (ikke helt ukjent for folk som loeper etter noen laerkuler (Argentina var kanskje best i verden i denne loepingen) - er en 100% Italiensk bydel i Buenos Aires - andre bydeler som en av vaare favoritter er Palermo !

Uansett foedeby, naar den lille Italienerinnen pendlet til Paris og stod i koe i Immigrasjon som US Passport Holder, ordnet hun Italiensk Pass og Statsborgerskap i loepet en maaned - foreldrenes foedselsattester var mer enn nok (men hun fikk aldri adgang til aa bo i Norge selv med Norsk Ektemann (ikke Norsk nok ektemann) :p

Eksplosiv blanding, ja. ;)

…og fryktelig morro + maten er meget god ! (Italiensk + Argentinsk kjōkken setter paa en maate Grandiosa litt tilbake :lol: ) (og jeg kan Asado (Argentisk Grill (BBQ)) - de 5-7 timene er absolutt verdt resultatene !

Uansett foedeby, naar den lille Italienerinnen pendlet til Paris og stod i koe i Immigrasjon som US Passport Holder, ordnet hun Italiensk Pass og Statsborgerskap i loepet en maaned - foreldrenes foedselsattester var mer enn nok (men hun fikk aldri adgang til aa bo i Norge selv med Norsk Ektemann (ikke Norsk nok ektemann) :p

Ikke som EU-borger? Trodde det var fritt frem?

EU/EØS-borgere kan flytte til Norge og begynne å jobbe med én gang, men må registrere seg hos politiet senest tre måneder etter at han eller hun kom til Norge. Det er gratis å registrere seg.

Last edited:
La Boca- er en 100% Italiensk bydel i Buen Aires

Overalt i Buenos Aires finner man bevis på de nære båndene til Italia(byggestil, mattradisjoner og klesstil). Ofte jeg har følelsen av å være i Italia og ikke i Sør-Amerika når jeg er her i Buenos Aires. Byen kjennes veldig europeisk!

Back