TRD-MJF vs. MJF-TRD

Marius_S

ScanFlyer Blue
Holder på å bestille billetter til lillesøsteren min som skal reise med WF732 den 2. desember og tilbake med WF755 den 4. desember. Men, er det noen spesiell grunn til at TRD-MJF tar 2 minutter lengre tid enn MJF-TRD...?:cool2

Replying to Topic 'TRD-MJF vs. MJF-TRD'

Snedig at tidtabellen er laget slik.
Uansett, du vil oppleve at flytiden er avhengig av vindforholdene. Dash 8 serie 103
er følsom for vind og flytiden kan variere fra 35 minutter med god medvind til ca 1 time med motvind....:cheers:

God reise:)

Dette er nok basert på at gjennomsnittlig flytid er 2 minutter lengre den ene veien. Her er det da tatt høyde for full innflyging, routing, etc, slik at man skal ha en planlegging som ikke medfører unødige forsinkelser. Samme fenomen ser man også på flighter til Østen, hvor flytiden gjerne kan være en time lengre på returen vestover sammenlignet med utreisen som gjerne drar nytte av kraftige luftstrømmer som blåser fra vest mot øst.

To minutter til eller fra utgjør vel egenltig ingen stor forskjell, men, men, er vel egentlig ikke noe bry seg noe om:)

Men, er det bare meg eller er det en Embraer ERJ-170/5 med Wideroe-paint øverst på forsiden av scanair.no nå?:)

se på kartet da, mann! TRD-MJF er jo OPPOVER mens MJF-TRD er NEDOVER! :sarc

Originally posted by CK

se på kartet da, mann! TRD-MJF er jo OPPOVER mens MJF-TRD er NEDOVER! :sarc

Hm, og din nye jobb var sa du :skep

Dette er en litt komisk greie i grunn. Så det samme i OSY (Namsos for de uinvidde) når WF kortet ned turnaround fra 15 til 13 minutter.
Helt plutselig så tok flytiden (jeg tror det var til) til TRD 2 minutter mer..
(og fra OSY til TRD er det *NEDOVERBAKKE*, CK! :) )

Back