Transfer i Barcelona?

Cloudcruiser

ScanFlyer Silver
Jeg skal i neste uke mellomlande i Barcelona med sammenhengende billett på vei til Malaga. Men problemet er at jeg bare har 35 minutter transfer i Barcelona og lander og drar fra Terminal B.

Har også fått høre at jeg kan risikere at bagasjen ikke rekker frem siden det bare er 35 minutter. Hva tror dere?

Siden både ankomst og avgang er fra samme terminal tror jeg det skal gå bra! 35 min er ikke mye, så dersom du ankommer litt forsinket er det jo alltid en mulighet for at bagasjen din ikke kommer før senere på dagen/dagen etter, men da får du den jo levert av flyselskapet. Pakk ned noe klær i håndbagasjen. God tur. Husk Trip report ;)

Last edited:
Tre ganger har jeg hatt omtrent like lang/kort tid i transfer på Kastrup fra Madrid til Torp. Hver gang har bagasjen kommet dagen etter, så det kan sikkert være lurt å putte tannbørsten i håndbagasjen ...! ;)

Tre ganger har jeg hatt omtrent like lang/kort tid i transfer på Kastrup fra Madrid til Torp. Hver gang har bagasjen kommet dagen etter, så det kan sikkert være lurt å putte tannbørsten i håndbagasjen ...! ;)

Godt poeng!
Uansett; Dersom bagasjen blir forsinket har jeg vel krav på penger til klær osv. imens jeg venter. Er det noen som har peiling på hva jeg kan kreve i slike tilfeller?

Flyselskapet skal vel dekke alt, dvs klær til du får bag'en levert. Det gjorde ihvertfall KLM når jeg reiste til SEA i januar. Men du må selvfølgelig melde bag'en savnet ved ankomst.

Uansett så ville jeg hatt med ekstra undertøy i håndbagasjen når man kun har 35 min transfertid

Vil tro det gjelder forsinkelse mellom forskjellige transportmidler (eks.fly til tog o.l.), en flytur med en sammenhengene billett ville jeg sett på som et transportmiddel uten bytte (men jeg er IKKE ekspert på dette)

Skulle du stå der uten baggasje så ring dem evt. når problemet oppstår og spør hvordan du skal forholde deg. Pleier også å være et klausul om at baggasjen må være mer enn xx timer forsinket så få evt. dokumentasjon på når den blir levert og kvitteringer på det du kjøper med rett dato/klokkeslett.

Sannsynlig vi går det jo greit - god tur!

Back