Transavia går ind på CPH - 28 ugentlige afgange til Rom, Nice, Malaga, etc

  • Thread starter Thread starter PP
  • Start date Start date

PP

ScanFlyer Gold
Transavia går ind på CPH - 28 ugentlige afgange til Rom, Nice, Malaga, etc

Så melder endnu et selskab sig på banen fra CPH og vil have en bid af kagen som Sterling tidligere sad på.

Iflg. danske Børsen så starter Transavia fra December med at beflyve destinationer fra CPH som Rom, Alicante, Malaga, Barcelona og Nice. I alt ca. 28 ugentlige afgange skulle der være tale om - det passer meget godt med at Nice allerede er loaded i Amadeus 2x ugentlig fra midt december.

Endnu et selskab vil flyve fra Danmark

Spørgsmålet er om der ikke snart er tale om overkapacitet på disse gamle Sterling destinationer fra CPH - men mon ikke man som forbruger kan vente nogle gode introduktionstilbud.
 
Re: Transavia går ind på CPH - 28 ugentlige afgange til Rom, Nice, Malaga, etc

Det blir iallefall billig å reise fra CPH til Middelhavet i vinter. Dette lukter priskrig .....
 
Re: Transavia går ind på CPH - 28 ugentlige afgange til Rom, Nice, Malaga, etc

Det blir iallefall billig å reise fra CPH til Middelhavet i vinter. Dette lukter priskrig .....

Nå begynner vel ikke SAS med de nye rutene før til sommeren, så da tror jeg man unngår overkapasitet i lavsesongen
 
Re: Transavia går ind på CPH - 28 ugentlige afgange til Rom, Nice, Malaga, etc

Det blir iallefall billig å reise fra CPH til Middelhavet i vinter. Dette lukter priskrig .....

...og sjovt hvordan alle pludselig har travlt med at få annonceret sine nye ruter før de andre.

Spørgsmålet er om ikke snart Norwegian skal få fingeren ud og få sat opstartadato og schedule på de resterende destinationer man i første omgang påtænker at betjene fra CPH - dvs. London, Amsterdam, Rom, Krakow, Prag, Barcelona og Pisa.
 
Re: Transavia går ind på CPH - 28 ugentlige afgange til Rom, Nice, Malaga, etc

Nå begynner vel ikke SAS med de nye rutene før til sommeren, så da tror jeg man unngår overkapasitet i lavsesongen

Korrekt - både Spanair og SAS øger først kapaciteten til middelhavet fra sommeren 2009. Det bliver jo så interessant om de inden da får kolde fødder afhængig af hvor mange andre der ønsker at gå ind på dette marked.
 
Re: Transavia går ind på CPH - 28 ugentlige afgange til Rom, Nice, Malaga, etc

Vel, det kan virke at de danske ma na takke til krisen i USA. Vannligvis ville Transavia hadde leid ut en stor del av sine maskiner til USA, mens denne vinter finner seg ingen som har behov og sa star de i AMS...

Til sommer med 6 maskiner ved CPH. WOW, spesielt om man tenker at HV har leiet inn 5 maskiner i denne ar bare for a kunne fly deres navaerende ruteprogramm. Mens Spice(y)Jet har sikkert noen maskiner til overs.

Selv om det lukter stor satsing, sa er det 30 avganger pa 10 destinasjoner, som heter de fakto 3 per uke. Litt overraskende at de ikke fikk "lov" fra Mamma KLM til a ga inn pa CPH-AMS...
 
Re: Transavia går ind på CPH - 28 ugentlige afgange til Rom, Nice, Malaga, etc

Denne kom jo relativt overraskende på. Transavia har jo sitt kjerneområde i Nederland, Belgia og Frankrike, så det blir spennende å se om CPH blir en langvarig satsning eller kun en "heldig anledning" og et desperat forsøk på å fylle ledige maskiner som ellers ville stått på bakken.
Kommer utvilsomt danskerne som skal til "syden" neste sommer til gode...
 
Re: Transavia går ind på CPH - 28 ugentlige afgange til Rom, Nice, Malaga, etc

Denne kom jo relativt overraskende på. Transavia har jo sitt kjerneområde i Nederland, Belgia og Frankrike, så det blir spennende å se om CPH blir en langvarig satsning eller kun en "heldig anledning" og et desperat forsøk på å fylle ledige maskiner som ellers ville stått på bakken.
Kommer utvilsomt danskerne som skal til "syden" neste sommer til gode...

Tanken er at Transavia Denmark (eller Scandinavia) bliver en realitet fra sommeren 2009 - 5-6 fly baseret på CPH og 250-300 danske ansatte. Alt dette iflg administrerende direktør i Transavia, Onno van den Brink.

Se mere i nedenstående artikel fra business.dk:

Lavprisselskab satser på Sterling-ruter

Uddrag fra artiklen:

Han vil ikke fortælle, hvor meget Transavia investerer i det danske marked, men til sommer satser man på at starte et dansk datterselskab. Planen er at ansætte mellem 250 og 300 danskere og have fem til seks fly fast i Danmark. Over vinteren vil man operere med hollandsk personel og to fly fast i København. Det kan lade sig gøre, fortæller han, fordi der alligevel er overskud af fly og personale i vinterhalvåret.
 
Re: Transavia går ind på CPH - 28 ugentlige afgange til Rom, Nice, Malaga, etc

OJ OJ OJ. Bra för CPH o resenärer som kan förvänta sig låga priser det närmaste halvåret. Med ett Ryanair på intåg så undrar man ju hur det ska gå. Några bolag kommer få lida och jag tror att Norwegian kommer få lämna CPH, samt att SAS DK får ta en hård smäll, man kan ju inte gärna lämna CPH! Alla dessa bolag kommer öka förlusterna och minska kabinfaktorerna. Det blir ju en enorm övberkapacitet på vissa destinationer.
På ARN o OSL ser vi inga intåg av någon ny ännu, bra för dom som nu operarar där, då kanske dom kan få ekonomin att gå ihop :-), men tråkigt för oss som reser!
 
Re: Transavia går ind på CPH - 28 ugentlige afgange til Rom, Nice, Malaga, etc

Tanken er at Transavia Denmark (eller Scandinavia) bliver en realitet fra sommeren 2009 - 5-6 fly baseret på CPH og 250-300 danske ansatte.

Da er det iallefall noen danske piloter som flyr for Transavia allerede som gleder seg!:DEN
 
Re: Transavia går ind på CPH - 28 ugentlige afgange til Rom, Nice, Malaga, etc

Med ett Ryanair på intåg så undrar man ju hur det ska gå.

Jeg er ikke så sikkert på om man ser FR på CPH med det første. Ihvertfall ikke før Swift åpner og det er først om 2 år (etter planen) og da vil ikke markedet være likt som idag

Men selv om HV, SK og DY sine CPH planer er kapasiteten mindre enn da NB opererte totalt sett. Husk at f.eks HV foreløpig snakker konkret om 4 daglige avganger og SK ca 3 daglige avganger (fra sommeren av), så volumene de setter inn er ikke spesielt store
 
Re: Transavia går ind på CPH - 28 ugentlige afgange til Rom, Nice, Malaga, etc

Selv om det lukter stor satsing, sa er det 30 avganger pa 10 destinasjoner, som heter de fakto 3 per uke. Litt overraskende at de ikke fikk "lov" fra Mamma KLM til a ga inn pa CPH-AMS...

Ja nogle destinationer kommer til at bliver betjent relativ få gange om ugen (Salzburg, Tenerife, Las Palmas), men andre bliver 4-5 ugentlig (Barcelona, Rome, Malaga).

Sterlings oplæg på disse destination for vinteren 08/09 var 2-4 ugentlige frekvenser, så med både Transavia og Norwegian på flere af disse er det højere kapacitet end det Sterlin ville have udbudt.

Med etablering af Transavia Denmark (hvis det kommer til at ske) og 5-6 baseret på CPH, vil jeg tro at både AMS og ORY kommer på programmet.

Men lad os hvordan det kommer til at gå...
 
Re: Transavia går ind på CPH - 28 ugentlige afgange til Rom, Nice, Malaga, etc

Men selv om HV, SK og DY sine CPH planer er kapasiteten mindre enn da NB opererte totalt sett. Husk at f.eks HV foreløpig snakker konkret om 4 daglige avganger og SK ca 3 daglige avganger (fra sommeren av), så volumene de setter inn er ikke spesielt store

Nu har jeg endnu ikke selv regnet på det, men ifølge Berlingske Tidende forsvandt med Sterling 137 ugentlig afgange fra CPH. Indtil videre er der af andre selskaber annonceret ca. 200 ugentlige frekvenser fra CPH som en konsekvens af at Sterling er væk.

Under alle omstædigheder imponerende at CPH så hurtigt har fået udfyldt hullerne. Lad mig gætte på at man har forventet en Sterling konkurs og på den baggrund har forhandlet med andre selskaber om base på CPH et godt stykke tid inden Sterling forsvandt.
 
Re: Transavia går ind på CPH - 28 ugentlige afgange til Rom, Nice, Malaga, etc

Vel, det kan virke at de danske ma na takke til krisen i USA. Vannligvis ville Transavia hadde leid ut en stor del av sine maskiner til USA, mens denne vinter finner seg ingen som har behov og sa star de i AMS...

Ja, de siste årene har de leid ut to-tre maskiner til Sun Country i vintersesongen. Med Sun Country på kanten av stupet, er det en saga blott ..
 

Attachments

  • transavia.jpg
    transavia.jpg
    63.8 KB · Views: 319
Re: Transavia går ind på CPH - 28 ugentlige afgange til Rom, Nice, Malaga, etc

Jeg bekymrer meg nesten for at det kan bli overkapasitet på CPH nå jeg, det er vel snart kommet til flere nye enn det man mistet med NB. Mulig det blir noen gode tilbud for oss som bor her nede ihvertfall..
 
Re: Transavia går ind på CPH - 28 ugentlige afgange til Rom, Nice, Malaga, etc

Jeg deler din bekymring JoeW. Men er Transavia et navn mann kjenner til i Danmark? Hvem har størst sjans for å lykkes der, DY eller HV??
 
Re: Transavia går ind på CPH - 28 ugentlige afgange til Rom, Nice, Malaga, etc

Jeg har ikke snakket med noen om Transavia - men har på følelsen av at de begge er like "ukjente".
 
Re: Transavia går ind på CPH - 28 ugentlige afgange til Rom, Nice, Malaga, etc

Hvem vinner av Norwegian og Transavia? Hva mener danske medlemmer på forumet?
 
Back
Top