Trafikktall januar 2010 fra AVINOR

En annen interessant informasjon er at to flyplasser har en økning på over 20%, og det er HAU og MOL. Lurer på hva disse to har felles ... å ja, de fikk begge inn Norwegian i august.

Javel? Ville nesten heller sagt noe i retning av "interessant at BGO har vært større enn SVG på utland en periode" (vel å merke dersom det er tilfellet).

BGO har hatt flere utenlandspassasjerer enn SVG i alle år siden 2000, med unntak av 2002 og 2003.... (jeg har dog ikke sjekket enkeltmåneder, kun hele år)

Jeg tror alltid det er sånn, SVG har flere forretningsreisende og dermed mer jevnt fordelt utenlandstrafikk. Mens BGO har flere reisende både til og fra utlandet i turist/ferie-sesongen.

At SVG har flere forretningsreisende tviler jeg sterkt på, men at de har flere forretningsreisende til utlandet, kan nok stemme.

Det var utenlandstrafikk det var snakk om her. Jeg skulle kanskje heller skrevet SVG har større jobb/forretningsreisende til og fra utlandet og det gjør at trafikken ikke varierer så mye mellom sommer og vinter. Bergen en turistmagnet, men ikke i januar.

Back