• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

TRAFIKK STATISTIKK JUNI 2007

sail4fun

ScanFlyer Mile High Club
06.07.2007 07:55:52 Marked=OB Utsteder=Norwegian Air Shuttle ASA TRAFIKK STATISTIKK JUNI 2007 omsetningsstatistikk

Norwegian fraktet i juni 575 518 passasjerer mot
475 506 i juni 2006, hvilket gir en økning på
100 012 (21 %), og 27 % vekst i passasjertrafikken
(RPK).

--------------------------------------------------------------------------------

- Total passasjertrafikk (RPK) økte med 27 %
i forhold til juni 2006.
- Total kapasitet (ASK) økte med 28 % i
forhold til juni 2006.
- Kabinfaktoren var 82 %, som er likt
fjoråret.
- For juni forventer selskapet en yield i
størrelsesorden NOK 0,69


http://www.newsweb.no/atmnt/TrafficJune2007.pdf?id=44869
 
Da ser det ut til at trenden er brutt - nedgangen på yield stopper opp og kabinfaktoren har en tendens til en liten økning.

Da får vi se om DY klarer å unngå den store nedgangen i yield de har hatt de to siste julier og auguster (i fjor lå yielden på kr 0,55 begge måneder).
 

Attachments

  • DY-12m.jpg
    DY-12m.jpg
    58.3 KB · Views: 13
Originally posted by ENGM RAMP

Så at nedgangen på yield'en stopper opp - for en som ikke er økonom - er det bra? Eller? ^_^

Ja. Yielden er inntekter per kilometer...jo høyere yield jo mer penger inn
 
tja, om fallet i yielden stopper er jeg ikke så sikker på. Om du ser på Kurts eminente graf, ser man tydelig at yielden får et lite hopp i mai/juni (juni er jo historisk sett en veldig bra måned, med god businesstrafikk og lite fridager, samt mye som skal gjøres unna før sommeren - pluss starten på sommerferien)

Det som er mer urovekkende for DY er at de ikke klarer å fylle opp flyene på innenriks, der de har økt kapasiteten. C/F innenriks er ned 4 prosentpoeng mens produksjonen er opp 11,8%.

Gitt samme CASK som i Q1, ble det uansett sorte, fine tall i juni - ca 8 mill på driften
 
Originally posted by CK

tja, om fallet i yielden stopper er jeg ikke så sikker på. Om du ser på Kurts eminente graf, ser man tydelig at yielden får et lite hopp i mai/juni (juni er jo historisk sett en veldig bra måned, med god businesstrafikk og lite fridager, samt mye som skal gjøres unna før sommeren - pluss starten på sommerferien)

Det som er mer urovekkende for DY er at de ikke klarer å fylle opp flyene på innenriks, der de har økt kapasiteten. C/F innenriks er ned 4 prosentpoeng mens produksjonen er opp 11,8%.

Gitt samme CASK som i Q1, ble det uansett sorte, fine tall i juni - ca 8 mill på driften


...og med samme CASK som i Q206 prater vi om ca 19 MNOK på bunnlinjen i juni. Men resultatet for Q207 blir uansett "bare" ca 17 MNOK ettersom mai ble relativt svak. Det skal sammenlignes med Q206 da resultatet ble 24,8 MNOK.
 
Back
Top