Men det må også tas med i beregningen to ting MountainDew:
- 29 dager i 2008 og 28 dager i 2007 - med sammenlignbare tall blir det da +10,1%
- etter 14 januar er det 50/50-fordeling mellom SAS NO og SAS DK på CPH-flighter, på samme tid i fjor var det bare SAS DK som fløy disse. En forsiktig beregning da blir med åtte SAS NO-flighter på ukedager+ halvt antall flighter i weekendene, rundt 150 tilgjengelige seter og 66,7% kabinfaktor = 8*2*150*2/3*6/7*29 = 39771 - med at en trekker fra dette tallet og det ovenfor så er den faktiske økningen bare +4,5%
Derimot Norwegian som denne tråden egentlig omhandler har denne måneden lagt til en alen i sin vekst, med korreksjon for den ekstra dagen så er den samlede veksten for måneden 29,1% som er hele 4,3 prosent poeng høyere enn det 12 måneders rullerende tallet. Når en også tar hensyn den ekstra dagen vil DY de to første månedene har en økning på 24,3%, og dette er bare 0,5 prosent poeng lavere enn det 12 måneders rullerende tallet. Med andre ord i rent passasjerantall øker DY mer i år enn i fjor på samme tid med samme antall dager, og årets større økning er +15 437 passasjerer. Hvor mye denne ekstra veksten som kan tilleggs Rygge vites ikke, men for DY er det ikke snakk om noen utflating.
Og for å dra inn FlyNordic inn i dette, hvis en summerer LF- og DY-tallene så utgjør de nå 85% av SAS NO de to første månedene i år - DY alene utgjør nesten 70% av SAS NO. For de 12 måneders rullerende tallene for et år siden utgjorde DY bare 54%. Spørsmålet er nå ikke om, men når DY/LF passerer SAS NO :8: