• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Traffiktall SAS mai 2019

Kan den økte yielden delvis skyldes at rutene som ikke ble rammet av streik har høy fortjeneste?



Neppe, da tendensen her har vært lik nå lenge før streiken

Utfordringen her er egentlig ikke færre passasjerer, men at utgiftene øker mer enn inntektene. Økt yield her gir høyere inntekter selv om passasjertallet er ned
 
Kan den økte yielden delvis skyldes at rutene som ikke ble rammet av streik har høy fortjeneste?

Ja, det tror jeg, og selv om streiken bare utgjorde to av månedens dager, vil også utsettelse av reiser i streikeperioden gi høyere yield for resten av måneden. Men det er nok små tall vi snakker om her.

Neppe, da tendensen her har vært lik nå lenge før streiken

Det blir litt enkelt å bare sammenlikne SAS med egne tidligere tall. En må også se på trenden i markedet, og yield for resten av europeisk luftfart gikk ned. Altså var den positive yield-utviklingen hos SAS sannsynligvis også noe påvirket av streiken (men ikke mye).
 
Back
Top