Torsdag

Status
Not open for further replies.

dc-8-63

Finn Erik Edvardsen
…i dag kommer det en pakke fra Norge med DHL - vel med DHL her ute på øya er det kanskje litt usikkert, DHL har ikke akkurat gjort det bra her ute, en sjaafoer arrestert pga manglende foererkort. Haaper dog at pakken, ikke prog rock, men fra Fjorden ! Et spennende nytt Norsk produkt, Leica har investert i Fjorden. Et bakstykke til iPhone Pro som aapner opp nye kontroll mekanismer og gir adgang til Leica’s Photo App. Gleder meg…..

Ellers hoerer jeg mumling fra den lille italienerinnen - dypt inne i Finn.no «is Sognefjorden the same as Sandefjord ??» I love this house in Sandefjord !!

Hau .. Sitter her foran peisen med litt færre tenner i gapet og litt flere kroner på kontoen. Om ikke annet ga tRump-seieren et voldsomt byks på Wall Street, og det merkes på pensjonskontoen min.

Ute pøsregner det, var nødt til å ta turen ut selv for å få bikkjene til å gjøre fra seg. Men jeg får ikke engang lov til å skjenke meg litt myrvann til trøst .. Hva er peiskos uten kveldsdrammen? Peiskos? Jaja ….

Forøvrig en ny opplevelse å bli bedt for både før og etter tannlegen gjorde sine ting. Enkelte tar sin religion seriøst her nede i sørøstlandet ..

Fjorden, ja .. litt nysgjerrig. Så de drev og crowdfundet tungt via facebook for et år siden eller så. Kjøpte nesten. Tar gjerne en liten product review når du får den.

Ellers hoerer jeg mumling fra den lille italienerinnen - dypt inne i Finn.no «is Sognefjorden the same as Sandefjord ??» I love this house in Sandefjord !!

Dere gjlr ikke som George Clooney i den gamle DNB-reklamen?

"What do you call this place? Lillestrom..?"

God tidlig morgen. BIlen ble heldigvis ladet i går. Både hjemme, og borte. Dro innom en hurtiglader for å sjekke at det ikke var bilen det var noe galt med, og når det fungerte ladet jeg litt just in case. Ca. 50-lappen for strøm og en drøy hundrelapp for en liten Quarter Pounder-meny. Er definitivt billigere å lade hjemme.

Håper på bedre bemanning på jobb i dag enn i går

Ha en god en :)

https://www.youtube.com/watch?v=C_8TGTKdrlY

Torsdag på Ris. Kaffe og forum - kjenner fortsatt at jeg drøyer med så mange andre nyheter. Nok å gjøre på toppen av Oslo…så da er det vel bare å komme seg ut…med refleks. Bedre torsdag ønskes.

Gjeeesp fra Midtøsten. Smokingen fikk kjørt seg i går med en utrolig gallamiddag på palmen og videre på strandbar, nattklubb i 52 andre etasje og til slutt en episk shawarma klokken 03.00 på en lokal sjappe. Nå er det bare å stramme seg opp for nye møter og en artig middag i kveld med mere intime 60 likesinnede.

Litt trist å lese den ensidige sytingen og svartmalingen som man bare må kaste seg på for å ikke være MAGA i sosiale medier nå. De som roper høyest at Trump er dum er de smarteste. Litt overrasket at så mange nordmenn omfavner Kamala som er ca en kilometer til høyre for Sylvi. (Så disclameren som er meeeeeget viktig om dagen: Jeg hadde ikke stemt på noen av dem). Kanskje begge sidene burde slutte å spre hat og misinformasjon og heller respektere at andre mener noe annet.

Morn fra SK2302, her er det meste lungn:)

En del av årsaken til at Trump vinner sitter jo her inne. De forstår det bare ikke selv. Ha en snøscooterfri aften.

Last edited:
Mornings fra en trikk. Liten omvei til jobb for å levere en lånt bil hos de gamle. Plutselig en dag uten noen aktiviteter for barna. Rene luksusen. Ha en fin dag.

Morn fra Elvebyen. Her har visst noen bestemt at det blir hele 3t med møter i dag. Nuvel, er vel bare å holde kaffekoppen velfylt. Div sykdom hjemme, så får vi se hvor mange som får lov til å bli med på denne runden. Enn så lenge kun 1/4, riktignok den mest krevende av de...

Onsdag 6 nov 2024 går over i historien som en av årets verste dager.
Først dårlig nytt fra USA og så dårlig nytt fra Hamar....

Er det rart jeg drikker........

Måtte torsdagen bli noe bedre selv om den startet med tåke tjukk som ertesuppe her i sør. Hmmm apropos ertesuppe. Akevitt pleier å smake godt til det... hmmmmmm

Puh. Gårdagen toppet seg selv, når hele regjeringen i Tyskland har kollapset på samme dag som Trump ble valgt, Olaf Scholz viste muskler for første gang siden han ble valgt (han har vært mer beige enn Støre har vært grå), noe som dessverre kommer for sent og et nyvalg antakeligvis vil bli svartblått. Derpå kommer dagen i dag, som begynner med at en av medlemmene i Sametinget er varetektsfengslet for besittelse av materiale som avbilder seksuelle overgrep på barn.

Kjenner jeg blir målløs. Hvorfor må menn alltid være så j*vla svinete? Slutter det aldri? :headbang

Disclaimer for gårdagen: at man beskriver frustrasjon om hvordan politikken til politiker x vil påvirke livene til (og ta livet av) mennesker, betyr ikke automatisk at man støtter en annen politiker. Denne deterministiske "hvis man ikke kan være perfekt, er alt feil uansett", er grunnen til at vi ikke kan ha fine ting i verden.

Bæsj altså. Orker ikke. I det minste får jeg mye skryt på jobb, så det er vel et lite lyspunkt i det hele.

God ettermiddag fra Forus,

Dagene har en tendens til å gå kjapt unna her i prosjektet. Det betyr vel at trivselsfaktoren for en aktiv pensjonist tilværelse er høy!?
Det er rene luksus'en.
En kopp kaffe på ettermiddagen og frekventering av Forumet før dagen er over er på sin plass.
Ha en fortsatt fin dag.

Må vi?

#filler

Ja, for svingende. Det må vi. Gøy har vi det også. Uten referanse til han samen.

God efta fra Gaustad. Straks på tide å komme seg hjemover. Da blir det videre lesing om Skippy i bok 17. Woohooo

Ha en best torsdag med eller uten regjering.

Fjorden, ja .. litt nysgjerrig. Så de drev og crowdfundet tungt via facebook for et år siden eller så. Kjøpte nesten. Tar gjerne en liten product review når du får den.

Vel DHL som her i USA er kjent som Delayed Horrible Lazy har ikke levert ! Note til dere i Norge hvor DHL fungerer - her i USA fungerer det ikke !! Den meget slitne DHL Chevy Van fra 2009 har vel igjen brutt sammen …… Fuck DHL

En del av årsaken til at Trump vinner sitter jo her inne. De forstår det bare ikke selv. Ha en snøscooterfri aften.

Så jeg skjønner ikke noe ? Jeg er bare en total idiot som ikke skjønner noe etter 27+ år her i USA - du som tydelig bor her !! Vet allt jeg ikke skjønner - la meg i det minste forstå hvilken stat du bor ?

Gjeeesp fra Midtøsten. Smokingen fikk kjørt seg i går med en utrolig gallamiddag på palmen og videre på strandbar, nattklubb i 52 andre etasje og til slutt en episk shawarma klokken 03.00 på en lokal sjappe. Nå er det bare å stramme seg opp for nye møter og en artig middag i kveld med mere intime 60 likesinnede.

Litt trist å lese den ensidige sytingen og svartmalingen som man bare må kaste seg på for å ikke være MAGA i sosiale medier nå. De som roper høyest at Trump er dum er de smarteste. Litt overrasket at så mange nordmenn omfavner Kamala som er ca en kilometer til høyre for Sylvi. (Så disclameren som er meeeeeget viktig om dagen: Jeg hadde ikke stemt på noen av dem). Kanskje begge sidene burde slutte å spre hat og misinformasjon og heller respektere at andre mener noe annet.

Jeg er forvirret her nå, jeg trodde du hadde 1 kone 2 døtre ? Men det er kanskje kun noe du bruker på sosiale media for aa fremstå som Joe Cool ??

Om din kone og som jeg tror døtre var klar over hva MAGA betyr for deres helt basic helse (og du støtter ??) vil du være skilt !!

Du som meg tror at helse systemet her i USA tar vare på alle !!, sosiale medier er kanskje et eller to steg fra virkeligheten - jeg møtte virkeligheten her i USA for nøyaktig 7 uker siden, Colon Cancer var diagnosen, med en svoger som under Covid hadde vaert igjennom det samme og naive trodde jeg at min helseforsikring (USD 1500 pr. måned) og Medical Leave i et av de store US (80K ansattte) ville ikke bety noe problemer ! Vel Kreften var mitt minste problem !! Den gode siden av forsikringen var at de dekket (deler !!) av mitt foretrukne sykehus, mitt valg av kirurg - so far all good !

Operasjonen som var meget komplisert (5 timer mot normalt 2 timer!!) men den var vellykket - all kreft ble fjernet !! Og jeg er 100% kreft fri - men Donald Trump ønsker å fjerne NCI (National Cancer Institute) som bidro 100% til min suksess !! (Jeg har jobbet 10 år med NCI i en organisasjon (FHCRC.ORG) som har blitt tildelt 3 ! Nobel Priser i Medisin (men what the fuck vet Nobel Price Comity om Kreft - your and Midtiblinken vet mye mye mere !!).

Men her i USA er det absolutt ikke viktig med «recovery» jeg var tilbake i full jobb etter 10 dager (jeg maatte på do #2 vært 20 minutt, jeg spydde minst engang i timen, jeg mistet 40 kg i vekt - all good your looser that got cancer !!!) - og Trump med Tjab og Sudcaravelle - you cancer looser - you do not deserve anyt better

Thank u guys !!!

Du mener at jeg ikke forstår !! la oss snakke litt om pupper, det er vel noe du og begge kan forstå (skjønner at du tror jeg ikke kan forstå noe dypere enn enn pupper !!)

Men jeg har jobbet med pupper 5 år http://bhgi.org i et i følge Donald Trump uvesentlig ubrukelige organisasjon (du er sikkert helt enig med Trump, hva vet vi som jobbet i 10 år med disse utfordringene ?) (organisasjonen vi ansatt i mottok 3 Nobel Priser i Medisin, men hva vet Nobel Kommitene om Medisin som du og TRump ikke vet !!)

Tilbake til Pupper noe Donald Trump skjønner, han liker kun friske pupper og at en må ha kontroller for å holde puppene friske er absolutt forbudt !!

Din Donald !! Ønsker å fjerne all økonomisk støtte til BHGI - FHCRC og NCI (jeg er en Kreft Pasient ) men jeg er jo i dine øyne dum, muligens som Trump mener, kreft pasienter sucks !!

jeg er jo bare dum jeg

PS jeg er dypt engasjert, men jeg overlevde kreften takket være Biden’s støtte til nettopp NCI (etter 10 år i kreft forskning vet jeg hva som betyr noe for aa overleve - men hvem trenger et forum medlem til eller fra, la de som ikke forstår forsvinne !!

Last edited:
Vel DHL som her i USA er kjent som Delayed Horrible Lazy har ikke levert ! Note til dere i Norge hvor DHL fungerer - her i USA fungerer det ikke !! Den meget slitne DHL Chevy Van fra 2009 har vel igjen brutt sammen …… Fuck DHL

Haha - tror de er fraværende rundt her. kan ihvertfall ikke huske å ha sett noen gule biler.

Men de fleste har slitt litt etter orkanen, som bl.a. lammet et stort Amazon disttribusjonssenter ..

Status
Not open for further replies.
Back