Torsdag fra oss i vest !

dc-8-63

Finn Erik Edvardsen
188 i luftkvalitet - en snikende usynlig skremmende fiende, det ser flott ut utendoers, men 3-4 minutter i 188 gir en meget saar hals, det svir i oeynene - og med astma er det absolutt umulig aa gaa ut.

Venter paa fredagen som skal bringe regn for foerste gang siden Juli (Seattle uten regn i maaneder !!) Soendag satte vi varmerekord !! 88F i Oktober - saa langt har Oktober vaert en meget bra sommer maaned !.

Men den snille Amazon mannen med sin e-Truck Rivian, kom med «The Bloom County Library» V 1 (1980 - 1982) (Roll over Pondus !!)

Men den snille Amazon mannen med sin e-Truck Rivian, kom med «The Bloom County Library» V 1 (1980 - 1982) (Roll over Pondus !!)

Har BB dårlig råd? Det er vel akkurat samme serien som jeg har liggende i en boks i skuret .. med et annet cover og eldre utgivelsesdato .. Hmm .. men gleder meg til tv-serien. Opus og Bill rules.

Sent her på andre siden av riket. Kom noen snefnugg ved hytta i går kveld, men her ved heimen er det bare klarvær. Ned imot null blir det ihvertfall i natt.

Ferien fortsetter, men de firbente får meg nok opp i otta uansett.

Seattle satte akkurat en ny rekord: daarligste luftkvalitet i verden ! (Senor Fnat - kanskje New Dehli er et bedre alternativ enn Seattle til uken ??

Her pakkes Land Roveren og kursen settes mot Cannon Beach

Last edited:
Endelig torsdag:-) God morgen fra Røros…snart litt jobbing før SJ tar meg hjemover og midddags date med mannen min. Håper du får en like fin dag!

God mårnings fra Stavanger. Morgenritualene er godt i gang, for øyeblikket nyheter og kaffe. Straks går turen til Sola for kontorering og Teams møte.
Ha en glitters torsdag :)

God morgen med Annie og "Feel my heartbeat" på radioen. Føler meg jo nesten ung igjen:-)

Ganske mye logistikk i dag, er det noen som vet om en reguleringstannlege i Osloområdet som tar Mastercard? Det svir jo ekstra å skulle betale 30-40000 kroner, og ikke få bonuspoeng.

Hadde egentlig gitt opp tur i julen, men ser likevel på noen muligheter rundt Miami. Tips til gode steder innen 45 minutter fra Miami Airport mottas med takk. Er det Airbnb som gjelder, eller er det andre seriøse aktører som kan brukes? Hotell er fort 6000 kr/natt ser det ut som.

God morgen fra kontoret. Yr og 2 grader, godt med kort vei til stasjonen. Tinnbryllup i dag, så får vel hente frem noe bobler fra litt dypere i lageret. Ha en fin dag

Hei fra Forus. Fortsatt gruff i halsen så det blir tekoppen i dag også. Ellers blir det sikkert nok en dag med nyheter å følge i inn og utland.

God morgen fra CPH flighten mot MIA flighten.. Private Driver leverte og en meget komfortabel tur ble avbrutt av at jeg ved Storo fant ut at femi-bagen med pass og kredittkort stod igjen i oppkjørselen. Med allerede ganske kort tid til flyet ble driveren bett om full speed. Dragen bare smiler og blir tydeligvis aldri stresset.

Snart Hästens, Bloody Mary og Champegne.

9901CC5D-BAF3-40A2-987F-B4D0EDA27933.jpeg

God morgen fra Kongsberg. Litt kortere utflukt på meg i dag enn på Sud. Planen er å kjøre en tur til jobben på Notodden. Ellers er det kjølig her i dag med -1 grad. Ikke de store planene ellers for dagen.

God morgen fra Lysaker. Friskt å sykle ned til toget i dag, men våkner i hvertfall.
Uansett, lite konkret på planen i dag, så blir vel å følge opp driften, og sørge for at alt går på skinner.

Ønsker alle en flott dag!

Morn fra subway'en, Oslo&Bærum-edition. Passet trøtthet ikke trynet men fikk nå dratt oss opp av senga og sendt avgårde på jobb og barnehage. Var herlig med første langtur på fire år, og det gikk ganske så bra med bølla på flyet også. Herlig å være tilbake i USA var det også, selv om det ble lite shopping med dagen dollarkurs.
Forøvrig første gang jeg har vært der uten å røre kontanter, gikk stort sett i Apple Pay hele veien

God morgen fra CPH flighten mot MIA flighten.. Private Driver leverte og en meget komfortabel tur ble avbrutt av at jeg ved Storo fant ut at femi-bagen med pass og kredittkort stod igjen i oppkjørselen. Med allerede ganske kort tid til flyet ble driveren bett om full speed. Dragen bare smiler og blir tydeligvis aldri stresset.

Snart Hästens, Bloody Mary og Champegne.

View attachment 52222

Den kom godt med nå.. tekniske feil ut fra OSL så man begynte å frykte en reprise fra sommeren.

0E885A4A-EEF2-4E66-8AFC-1C0B1E5A810B.jpeg

(Senor Fnat - kanskje New Dehli er et bedre alternativ enn Seattle til uken ??

Ingenting i India er noensinne et godt alternativ til Seattle. Om jeg så må gå med gassmaske og ha prikkete hjelm med propell på. :)

God morgen fra L1. Her blir det en liten forum pils i kveld. Det ser jeg umåtelig frem til, så alt er egentlig best på alle måter. :)

Ha en super dag.

God formiddag fra Forus II,

Her går det unna i Prosjektet som vanlig.
Tid for "lønsch" og frekventering på Forumet.
Dagens energisituasjon merkes på mange måter også fra topp i samfunnet og ned på vårt prosjektnivå. Olje og gass skal opp av undergrunden og ut på markedet!
I kveld er det tid for ukas trim på hesteryggen. Beste helseforsikring jeg har.
Ha en fin dag.

Seattle satte akkurat en ny rekord: daarligste luftkvalitet i verden ! (Senor Fnat - kanskje New Dehli er et bedre alternativ enn Seattle til uken ??

Her pakkes Land Roveren og kursen settes mot Cannon Beach

Er det skogbranner som skaper trøbbel?

Uansett, lite konkret på planen i dag, så blir vel å følge opp driften, og sørge for at alt går på skinner.

Byttet jobb? :D

En liten kuldegrad er nok til å avlyse morgenkaffen på terrassen. Kaffen blir så fort kald. Det er unnskyldningen ihvertfall. :stir

Er det skogbranner som skaper trøbbel?

Ja det er skogbranner som er aarsaken, det er knusktoert rundt oss, har ikke sett regndraaper paa maaneder (haaper det begynner aa regne i morgen). Den siste skogbrannen spredte seg fra 156 Acres til 2000 i loepet minutter, den som er naermest oss har naa vart i 6 uker.

Det er 2 verdier en maaler i luftkvaliteten: AQI som har en skala fra 0-500, hvor 0-50 er normal verdier, 50-100 gir astmatikere problemer og de frarådes aa bevege seg utendoers, 100-150 fraraades alle aa oppholde seg utendoers. Vi vaaknet opp til 157 i dag her ute paa oeya, i deler av Seattle - Bellevue er det 385 !

Men AQI er noe en foeler (saar hals, oeyne etc.) og en kan se AQI. Den andre PM Particle Matter er den mere skremmende - gaar denne under 2.5 er det stor fare for langtids skader. Og baade Vancouver og Seattle har maalinger under 2.5. Men gode masker hjelper ogsaa med baade AQI og PM

Back