Torp - Rutenytt nedleggelser/oppleggelser

Happyflyer

ScanFlyer Silver
Medlem
Tenkte at det er greit å ha en samle-tråd for nye ruter og gamle ruter som opphører på Torp.

Siste er at jeg ser Ryanair/Buzz kutter ut Warsawa Modin WMI fra Torp. De har vel mer eller mindre kun flydd grytidlig, så synes det ikke er rart at folk velger noe annet.

Tenkte at det er greit å ha en samle-tråd for nye ruter og gamle ruter som opphører på Torp.

Siste er at jeg ser Ryanair/Buzz kutter ut Warsawa Modin WMI fra Torp. De har vel mer eller mindre kun flydd grytidlig, så synes det ikke er rart at folk velger noe annet.

En stor grunn til denne nedleggelsen er vel at Ryanair kutter voldsomt på Modin

En stor grunn til denne nedleggelsen er vel at Ryanair kutter voldsomt på Modin

Modlin er ogsaa ikke saa lett aa komme til og er langt verre enn Chopin. Ettersom Wizzair ogsaa flyr til Torp men fra Chopin er den lettere aa velge til Torp. Til OSL flyr jo ogsaa LOT og DY, saa Warszawa er godt dekket.

Er flypassasjeravgiften på Torp den samme som på Avinors flyplasser, selv om Torp er privateid?

Er flypassasjeravgiften på Torp den samme som på Avinors flyplasser, selv om Torp er privateid?

Flypassasjeravgiften er ikke en avgift til Avinor, men til Staten. Uavhengig av hvem som eier eller driver flyplassen

Wizz Air legger ned ruten fra Torp til Gdansk fra 24. oktober, og ruten til Szczecin flyttes fra TRF til OSL fra samme dato.

Det er vel ganske mye av hva Wizz har igjen av trafikk på Torp? Da gjenstår vel WAW og endel lavfrekvente ruter til Balkan/Østlige Øst Europa?

Ser ut som Gdansk på OSL da øker fra daglig til 2 daglige på man, ons, fre og søn fra 24. oktober.
Om dette var planlagt fra tidligere vet jeg ikke.

Det ser ut som de gjør litt som i Stockholm, der mye er flyttet fra Skavsta til Arlanda. Warszawa fortsetter dog fra både Torp og Skavsta. Jeg skjønner ikke helt hvorfor de ikke flytter Waw til Arlanda da LOT er alene på WAW-ARN. OSL-WAW har både LOT og DY.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Wizz Air legger ned ruten fra Torp til Gdansk fra 24. oktober, og ruten til Szczecin flyttes fra TRF til OSL fra samme dato.

Mens Ryanair har 9 ukentlige avganger gjennom vinteren, så ikke noe rutetap der. Szczecin-ruten til W6 har vel blitt flydd av flyet som kommer fra GDN så ikke rart at den ryker i samme slengen.

På et eller annet tidspunkt for 10-15 år siden hadde Wizzair et bra rutenettverk fra TRF, men det er ikke mye igjen av det. Ryanair virker å være fornøyd med Polen-rutene sine fra TRF i alle fall siden det gradvis har blitt økninger i frekvens til både GDN og KRK

Wizz starter Cluj-Napoca 2x ukentlig fra slutten av oktober

10444ad60a5da67668d1fda9f8934c6d.jpg

Virker som Romania fra TRF går bra for Wizz. De gangene jeg har fløyet til OTP fra TRF, så har det vært bra belegg. Selv på tampen av Covid.

Mens Ryanair har 9 ukentlige avganger gjennom vinteren, så ikke noe rutetap der. Szczecin-ruten til W6 har vel blitt flydd av flyet som kommer fra GDN så ikke rart at den ryker i samme slengen.

På et eller annet tidspunkt for 10-15 år siden hadde Wizzair et bra rutenettverk fra TRF, men det er ikke mye igjen av det. Ryanair virker å være fornøyd med Polen-rutene sine fra TRF i alle fall siden det gradvis har blitt økninger i frekvens til både GDN og KRK

Det begynner å bli glissent med Wizz til/fra Polen nå, ja. WAW virker å gå bra, så synes det er rat hvis de kutter ut den. Fløy med Wizz til SZZ for en stund siden, og da var det en halvfull A321.

Synes Wizz er hakket dyrere enn Ryanair, men de virker billigere i sitt produkt. Har også et inntrykk av at de ikke er til å stole heller. Har opplevd flere ganger nå at ruten jeg har booket har enten blitt lagt ned eller flyttet på.

Back