Topp torsdag fra HBA, en rar flyplass

petter380

Powder hound
Medlem
Vips så var uken på (sørlige) Tasmania over, det gikk dessverre altfor fort! Nydelig vær med 10-15 på natten og 20-25 dagtid minnes om en god norsk sommerdag. Mye frukt i Australia kommer herfra grunnet tørt fint og ikke skam varmt vær, snadder!

HBA er snål, kun to sec, ingen fast/family track, stappfull terminal, ingen skikkelige gates, flyene må snu på rullebanen osv. (semi unormalt, litt som TOS) - man ser mye som kunne vært bedre når man flyr via SIN o.l. [emoji3526]

Hvis du har hørt at Tasmania er/ser ut som Norge, så er det feil. Nydelig plass å besøke på denne tiden av året. Et must er leiebil. Hvis man ønsker å se mer enn den sørlige delen trenger man fort to uker. Ser for meg å fly til LST neste gang som et stor flyplassen nord på øya, eller kanskje en dash til DPO eller BWT [emoji4]

Etter ankomst MEL blir det Uber Car Share retning Morrington Peninsula og St. Andrews Beach (hytteområde 100min/km kjøring sør) frem til søndag med venner! Håper alle får en så fin dag som mulig [emoji2956]

Her paa Bainbridge hadde vi en liten pause fra regnvaeret, faktisk sol og blaa himmel. Kollegaene i California var uten stroem, Internet og daarlig mobil dekning - saa det ble endel ekstra arbeid, slike dager er aldeles utmerket at L1 ikke inngaar i jobb reisen og at reisen til kontoret tar sekunder og ikke timer.

Vi har kanskje ikke tog, men vi har til stadighet 777-9 i meget lav hoeyde over Fletcher Bay, utrolig stille sammenlignet med UPS MD-11, 767-300 og 777 paa samme innflyvning trasee.

Nydelig morgen her fra Bangkok.
Det er fridag i dag og ergo ble det å sove litt ekstra, deilig å sove med alt av gardiner oppe og våkne når det lysner ute.
Været klarner nå opp og det skal bli strålende vær gjennom hele helgen. Første på programmet i dag er trening nede i 5etg. Så blir det brunsj på MK på Terminal 21.
Ha en glitters torsdag:)

a1fdadc95865f5dd8d7722a571acf45d.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Her i vestsørøst stirrer vi uværet i hvitøyet .. skal visstnok bli røft torsdag. Vi får se ..

Har klart NYT’s wordle uavbrutt i en måned nå. Enten er jeg genial eller NYT en bande fantasiløse sløvinger. You be the judge …

Attachments

• 493428FD-44AD-4FA6-B6C3-A8D3F4799C8F.jpeg
    493428FD-44AD-4FA6-B6C3-A8D3F4799C8F.jpeg
    122.5 KB · Views: 355
God morgen fra kjøkkenbordet hjemme på Ris. Snart ut døren for dagens første møte som inkluderer frokost på et av Thon sine hoteller i sentrum. Lobbykontor resten av dagen med et innlagt besøk på Telenor Arena i ettermiddag. Middag med kollegaer i sentrum i kveld. Best torsdag!

God morgen fra L1. Som vanlig en seterad for seg selv når man tar tog før 07. Kontoret kaller så jeg får jobbet litt effektivt, men på grunn av folka i Texas ser det ut som det blir er Teamsmøte hjemmefra i ettermiddag. Ha en fin dag

God morgen fra Oslo. Her drar man straks avgårde til OSL før SAS tar meg til SFO via CPH. Først i SAS Plus og så blir det lange strekket i SAS Business. Jeg kan faktisk ikke klage over det. SÅ er jeg klar over at det har vært et voldsomt uvær i midtre til nordlige California den siste tiden. Men i følge lokalblekka SF Chronicle skal det roe seg litt nå da. Det blir to netter der før jeg tar USAs dyreste transport (Amtrak) mot Denver. Holdt med andre ord på min opprinnelige plan. Så får jeg booke litt hoteller osv, ja også fly fra DEN til SFO igjen da, men der var det greit med tilgjengelighet for en *A award så jeg med United til 15k poeng en vei, så det tror jeg tar. Var kun eco som var tilgjengelig, men DEN-SFO er ikke en transatlantisk flyging, langt derifra. Så jeg vil vel også dinge EBG også før den tid så skal vel kunne utnytte det (men stoler ikke alltid helt på SAS at de klarer å få poengene inn på konto hehe)

Det viktigste er at jeg har booket hotell for de to første nettene, da det er lagt inn i APIS for lenge sia. Fant det jeg tror er et koselig lite hotell i nærheten av Union Square med gode skussmål på Tripadvisor til omlag 1500 kroner natta, så det er jo helt innafor i SF.De har visst også vinsmaking på ettermiddagen, men jeg lander nok for sent til det denne dagen. Men i morgen derimot kan jeg jo prøve det. Og jeg tror også jeg skal ta Uber inn, vanligvis er jeg tilhenger av Bart, men etter mørkets frembrudd er det nok en del rare figurer der som kanskje ikke alltid vil en vel.

Last edited:
Morn fra Kolsås.
Hjemmekontor og tidlig start, slik at ettermiddagen med junior ikke bare består av mat, pysj og natta omtrent. Med hjemmekontor er alltid det store spørsmålet: Hva blir det til lunch?

God morgen fra Lillestrøm. Her starter dagen litt hjemme, for å kjøre Storsmurfen på et ærend, før jeg retter snuten til toget og bortekontor.

I dag skal jeg og dyrene kvalitetskontrollere et produkt vi utvikler, og som skal være med å redde året, så vi kan fortsette å dra på turer og oppdage verden i 2024. Sånn sett passer det bra at navnet blir VIKING.

Ha en fin en

God morgen fra Kongsberg. Ser ut til å bli en fin dag her i dag med klar himmel og forhåpentligvis litt sol etterhvert. Planen er å få jobbet litt i dag og forhåpentligvis laget en læringsvideo innenfor kombinatorikk. Bookingfingeren fikk trimmet seg litt i går. Tur til Paris i slutten av juni ble booket til fruen og meg. Fremdeles er det kun fleksible billetter som kan avbestilles som duger for meg og det var ikke så enkelt å finne noe til en fornuftig pris i juni. Men Flyr hadde gode priser. Vi betalte 3000 kroner per stk og det synes jeg ikke det er noe å si på i juni.Vi har en plan om en tur i midten av april også, så vi får se om jeg får booket noe der i løpet av dagen.

En riktig god tur ønskes til Hyperen.

God formiddag fra Forus,
Litt sein på kontoret idag etter en full dag igår med oppstartsmøter i prosjektet på et hotell i byen etterfulgt av middag og sosialt samvær på kvelden.
Det ble livlig etter hvert ja.
Dagen går med til planlegging av møter med leverandøren vår for neste ukes oversjøiske tur østover.
Ha en fin dag

Mornings fra Forus. Arbeidsuka ble litt oppstykket pga. litt omfordeling av oppgaver. Men det betyr at jeg etter planen tar helg når dette skiftet er over. Ellers er det nok å gjøre om dagen og bånn gass i oljå så da får vi bare henge med og nyte dagen!

Venter fortsatt på uværet. Nå utsatt til etter 14. Det loves fortsatt voldsom torden og heftig vind. Men vi får se. Men det skal bli 20 grader og det er jo gode vekstforhold for slikt vær.

Snart opp trappa.

Hei fra Storbritannia.. snart nok gods og mat nå. Sete 1A på kveldsflyet hjem.. Hjem kjære hjem.

Da begynner dagen å lysne. SAS kunder blir ofte aller best behandlet utaskjærs.. kommer på innsjekk og har 17.15 flyet - spør om et tidligere fly og hun svarer "certainly sir - 15.35 ok?" Så spør jeg om vindussete "certainly Sir 3A" så spør jeg forsiktig om ledig midtsete hvor "certainty Sir, 5A is yours and I blocked 5B for you" ❤️

Så får man følge over til bortevekkterminalen av en godt voksen, kvinnelig United kaptein fra Chicago før man ramler inn på Europas beste non-First lounge hvor det vanker fajitas og ekte champagne fra "Jose". Hadde desverre ingen tips-penger til han, men tror det retter opp at jeg på første forsøk gjettet at han var fra Goa - ikke ofte blekansikter gjør det.

Da er det nesten verdt å bruke tid på jobb-reiser igjen.

E596B45C-EE1F-43FD-B1EB-4ECCC012FDE7.jpeg

Last edited:
Back