To separate boardingkort på samme PNR

Fly med oss

ScanFlyer Gold

Er det mulig å be om noe sånt? Skulle gjerne hatt det på en flyvning med SK på ruten LHR-CPH-OSL, booket som gjennomgående reise. Fordi? Fordi jeg skal på dagstur til London og har planer om å kjøpe duty paid alkohol på LHR, og vet av erfaring at de er så j**lig vanskelige å ha med å gjøre hvis de ser at endelig destinasjon er OSL.

Er problemet at du har booket osl lhr cph osl? Ser ikke problemet om du får gjennomgående lhr-cph-osl? Kanskje det funker å sjekke inn på internett med en gang første legg åpner og da bare skrive ut for dette?

Overbevist om at det funker å få enkle boardingkort i skranken, men en annen sak om de gidder.

Re: To separate boardingkort på samme PNR

Ja, hele turen er booket OSL-LHR-CPH-OSL. Jeg har et hav av tid på LHR, men jeg tenker at dersom jeg sjekker inn på nytt der, så får jeg LHR-CPH-OSL på samme boardingkort. Når jeg da skal handle alkohol ønsker jeg å gjøre det lovmessig, dvs. duty paid. Problemet er at de som jobber i butikkene på LHR har hjerne på størrelse med en ert, og dermed nekter meg å kjøpe duty paid, men kun duty free, fordi de ikke har noe forhold til 24-timersregelen vi har her i Norge. Med et boardingkort som viser LHR-CPH vil det løse seg, siden det ikke er lov med duty free mellom de to flyplassene.

Kan du ikke bare si at du skal forlate flyet i CPH? For noen år siden hadde jeg AMS-CPH-OSL da fikk jeg ikke kjøpt nonEU alkohol i AMS fordi CPH var første stopp.

Er ikke en annen mulighet å gå på rødt på OSL, og ta det der?

Kan du ikke bare si at du skal forlate flyet i CPH? For noen år siden hadde jeg AMS-CPH-OSL da fikk jeg ikke kjøpt nonEU alkohol i AMS fordi CPH var første stopp.

Det får være en nødløsning. Det er vel ikke noe kontroll av håndbagasje på CPH når man ankommer fra LHR og har connection til OSL? Får vel ikke noe forseglet pose på LHR dersom jeg lyver og sier jeg skal av på CPH.

Er ikke en annen mulighet å gå på rødt på OSL, og ta det der?

Da blir det fort dyrere enn på Vinmonopolet.

Det får være en nødløsning. Det er vel ikke noe kontroll av håndbagasje på CPH når man ankommer fra LHR og har connection til OSL? Får vel ikke noe forseglet pose på LHR dersom jeg lyver og sier jeg skal av på CPH.

LHR T5 forsegler de uansett. Sist slapp jeg ikke unna selv om jeg ville ha uforseglet. NB du kan risikere security når du kommer fra non-Schengen.

Overbevist om at det funker å få enkle boardingkort i skranken, men en annen sak om de gidder.

Jeg tror ikke det finnes et slikt alternativ, med mindre leg 2 ikke er sjekket inn eller mangler e-ticket. Men jeg kan sjekke.

Får vel ikke noe forseglet pose på LHR dersom jeg lyver og sier jeg skal av på CPH.

Du kan bare si at du må ut av flyplassen og må igjennom sikkerhetskontrollen på nytt.

ert, og dermed nekter meg å kjøpe duty paid, men kun duty free, fordi de ikke har noe forhold til 24-timersregelen vi har her i Norge.

Dette høres veldig merkelig og jeg har aldri hørt om at det skal være så vanskelig, og kanskje til og med ulovlig å nekte noen å betale lovpålagte skatter og avgifter. (Egentlig ganske absurd :D )

Flyplassen taper vel penger på å selge til EU. Prisen er vel den samme, så profitten er større på non-EU.

Nekte å la folk betale MVA på varene? Dem om det... Som sagt bare si at du har mellomlanding i CPH, de kan vel ikke lovlig nekte deg å kjøpe varer som er MVA belagte.

Jeg får forberede meg godt, kan bl.a. printe ut fra toll.no. Der står det jo svart på hvitt:

If you have been out of the country for less than 24 hours, you can, once in a 24-hour period, bring back goods worth a total of NOK 3,000 duty free. You cannot bring back alcohol or tobacco products unless you can document that the goods were purchased subject to taxes (not duty free) in an EEA country.

Men jeg får være forberedt på krangling. "May I please speak to the manager on duty?" :angry:

Er det noen her som har nylig erfaring med å kjøpe Non-EU-flasker på en slik routing og fått det til? Som jeg nevnte over så fikk jeg ikke lov til det sist jeg fløy AMS-CPH-OSL (for et par år siden) fordi de i kassa må slå inn flightnummeret man skal være med fra AMS og det er en EU-flight. Antar det samme gjelder fra LHR.

Var ute for noe sånt på LHR en gang. Skulle fly direkte til OSL og handlet noen DVD'er. La merke til at ingen spurte om flightnummer (som de som regel gjør når man handler noe der) og da jeg så på kvitteringen etterpå, stod det "BA177 JFK" på den. Nå er både OSL og NYC utenfor EU, så det gjorde sikkert ikke så mye.

Back