TK A320 til Hamburg 19/6?

Steinar

Newcomer
Jeg skal fra Istanbul 19/6 og iflg seatguru er 3 av 4 Turkishflygninger til Hamburg denne dagen satt opp med A320. Dette er en flytype hos TK jeg ikke har flydd med, og en tur til Hamburg kan passe denne dagen. Skal videre til Bergen, men seperate billetter går fint. Men hvor mye er seatguru til å stole på så lang tid i forveien? De flygningene som er aktuell er enten TK 1661 eller TK 1665. Har sett på flightradar24 at i det siste har det ikke akkurat vært A320 så ofte. Takknemlig for svar / innspill.
Mvh. Steinar

Jeg har kun flydd TK to ganger, begge på ruten IST-LHR.
Første gangen var flighten i utgangspunktet satt opp med A340, men endte med A320. Andre gangen var planlagt med B77W og den endte opp med A332. Mine erfaringer viste at opptatt materiell ikke nødvendigvis ikke er fasit. Jeg fulgte begge ganger med på TK sine sider men flytype ble aldri endret (før jeg skulle sjekke inn).
Et tips er å gå inn på Flight24 sin eller andre tilsvarende databaser og følge med på hva slags materiell som vanligvis opererer så før du enn pekepinn!
: fly

Takk for tipset. Forrige gang jeg reiste hjem reiste jeg via London, nettopp med tanke på å få fly B777. Da jeg bestilte på Turkish sine sider stod det at flygningen ble operert med B777. Etter hvert kom jeg dit i bookingprosessen at jeg skulle velge sete, og da kom plutselig setekartet for A340 opp. "Jaja, jeg har ikke flydd A340 heller, så ok" tenkte jeg. Så fulgte jeg med på flightradar i dagene framover, og dagen før jeg skulle reise så var flygningen operert med A321, og det var i grunn det jeg hadde minst lyst å treffe på. Men da jeg sjekket inn om kvelden var det B777 igjen, og det var også en slik som fraktet meg til London. (En innleid maskin fra Jet Airways i Turkish sine farger). Ser for øvrig at flightmapper, seatguru og flyselskapets egne sider ikke alltid stemmer overens. På aktuell dato hjem skal det være 739 til Oslo iflg. flightmapper, mens Turkish og seatguru sier 738.

Back