• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Titan Airways flåte

Re: Titan erstatter sin 767 maskin med A330-200

G-POWD (B763) har forlatt Titan Airways og deres ¨nye¨ A330 (G-POWX) er litt forsinket pga Covid-19.
Ser ut som det ikke er nevnt her før, men deres B752 skal også byttes ut med Airbus A321neoLR, og deres første er sett i dagslys på XFW; https://aibfamily.flights/A320/10150
 
Re: Titan erstatter sin 767 maskin med A330-200

Ser ut som det ikke er nevnt her før, men deres B752 skal også byttes ut med Airbus A321neoLR, og deres første er sett i dagslys på XFW;

Mangler logoer, men ser ut som det kommer i et nytt livery, hvor hele kroppen er veldig mørke lilla (nesten svart)

50468423553_732d28de5d_b.jpg
 
Re: Titan Airways flåte

Her har Titan åpenbart latt seg inspirere av Bayerische Motoren Werkes såkalte carbon black - også kjent som karbonblå.
 
Re: Titan Airways flåte

Titan sender sin ene A318 til huggeren. Dette er jo den tidligere BA maskinen som ble utelukkende brukt LCY-JFK

Airbus A318 -112 4039 G-EUNB Titan Airways ferried 13apr21 STN-DGX, for part-out & scrap
 
Re: Titan Airways flåte

Ser ut til at Titan for tiden har én eller flere utfordringer med G-POWS, en ex-BA B737-400 som ble konvertert til fraktformål i 2019. Maskinen har hatt intet mindre enn tre såkalte emergency descends på tilsvarende mange dager, én på hver av de siste tre flygningene.
 
Re: Titan Airways flåte

Ser ut til at Titan for tiden har én eller flere utfordringer med G-POWS, en ex-BA B737-400 som ble konvertert til fraktformål i 2019. Maskinen har hatt intet mindre enn tre såkalte emergency descends på tilsvarende mange dager, én på hver av de siste tre flygningene.

Forhåpentligvis hadde de ikke "snake oil" på tanken denne gangen

https://check-in.dk/a321-taet-paa-katastrofe-med-forurenet-braendstof/

En Airbus A321 fra Titan Airways var i februar sidste år tæt på en katastrofe i London. En tekniker havde kommet for meget kemikalie i tanken, og flyet måtte nødlande med halv motorkraft.
 
Re: Titan Airways flåte

Da har de tatt levering av sin første E190. Leaset fra TrueNoord, og ex Astana og Myanmar Airways International maskin

Embraer 190 LR 190.00543 G-POWX Titan Airways delivery 27jun25 MST-STN, all white ex P4-KCG
 
Back
Top