• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Tipp topp torsdag

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra Røros. Hvorfor vente med å starte arbeidsdagen…i dag venter 3 kandidater på å få presentert/solgt seg inn…spennende for de og for meg. Grønner meg hjem til Oslo i kveld. Best torsdag!

God morgen fra Hvalstad. Her ligger vi holdning og venter på barnehagen skal åpne før det blir L1 til kontoret. Ha en fin dag

God morgen fra Bergen.

Her er det også holding. Dårlig vær i havet (tåke) så hele onsdagens helibus program kansellert. Ny ubekreftet avgang fredag kveld. Så da er det bare å tvinne tommeltotter og vente.

Litt dårlig timing for slikt. Hadde veldig lyst og behov for å komme meg i havet og gjømme meg. Venter i spenning på Bekreftet avgang.

FQTV

God morgen fra Kongsberg

Siste dag med muntlig eksamen i dag heldigvis. Men det er kjekt å kunne gjøre noe fornuftig arbeid igjen i jobbsammenheng.

Grått og trist vær her i dag med regn og 7 grader. Det var faktisk så kaldt i huset at jeg måtte fyre opp i ovnen.

God morgen fra et foreløpig regnfritt Bærum, men er det vått på Kongsberg blir det vel det her også. Kontorering utover her med noen møter innimellom.

Hola fra bortekontoret. Skulket litt unna kollektivt nå med drosjebil i går og meget komfortabel levering av Dragen i dag. I kveld er det ut med gutta for noen øl og fancy burgere.

Vår er herlig.

God morgen fra tåkehavet mot Kiel. Når man reiser på 5 stjerners lugar kan man få litt bobler til frokosten. Jeg blir aldri skuffet ombord her uansett om jeg tar vanlig innvendig lugar eller splurger på 5 stjerner. Alt av personale ombord er vennlige, yter god service uansett om det er i gourmet restauranten eller på den brune puben (Monkey/Donkey). Tror de ansatte her må ha hatt et smilekurs mange ansatte i den bransjen på land ikke har.20230511_090146.jpg

Sent fra min SM-G990B via Tapatalk

God morgen fra tåkehavet mot Kiel. Når man reiser på 5 stjerners lugar kan man få litt bobler til frokosten. Jeg blir aldri skuffet ombord her uansett om jeg tar vanlig innvendig lugar eller splurger på 5 stjerner. Alt av personale ombord er vennlige, yter god service uansett om det er i gourmet restauranten eller på den brune puben (Monkey/Donkey). Tror de ansatte her må ha hatt et smilekurs mange ansatte i den bransjen på land ikke har.

Ser herlig ut.. Tror det Color Line får til er å ha ansatte som har to egenskaper som ikke er så vanlige lenger og det er; eierskap og yrkesstolthet. Har aldri møtt et surt ansikt på de to skutene :up:

Ser herlig ut.. Tror det Color Line får til er å ha ansatte som har to egenskaper som ikke er så vanlige lenger og det er; eierskap og yrkesstolthet. Har aldri møtt et surt ansikt på de to skutene :up:
Om jeg skal få lov å pirke på en ting da , tallerkenene er for små. Får knapt plass til mat på den så man må forsyne seg mange ganger. Men det er isolert sett en fillesak

God morgen fra Mjøndalen. Ble en lang dag på jobb i går, hjemmefra klokken 0500, og var tilbake litt over 0000. Dagens tilbringes på hjemmekontoret siden minstemann fortsatt er syk. Air Cargo Europe var en god messe, og det gikk slag i slag med møter, men ble litt kikking på stands også. De fleste av de større flyselskapene stilte meg egne flott stands. Legger ved noen stemningsbilder fra lokalet.

Silkway var på plass
346e300b444dda6b0f9c2cbcc11db608.jpg

Virgin hadde en bra stand med høy champagneføring

7815db6562b09aee0f763843860b88ed.jpg

Tysk øl ble utdelt

4740e6adaa36a6690a7bf12b6da93c96.jpg

Oversiktsbilde
40abb6cd4f8f57bb497def007afe92f8.jpg

Changi
d3c3cc4e10f5068f207d86ce511a5f73.jpg

UA hadde tatt turen over dammen.
57f4e426dca2a4f8f9e2cbb373e1c046.jpg

En 747 mockup
60726c80d7fc3ca92c8aa08abbb3779b.jpg

Boeing hadde beste stand av flyprodusentene.

137e68c1ccf3813bcf83754e4f28d050.jpg

En random stand.
1c9d6d039a5450d2c45f3ffe455ab13a.jpg

Katowise hadde en fin stand
643a2fe5e1641bccda2177772081262e.jpg

Embraer
6e0af13df1455d57e54efe176bfa59f5.jpg

Schiphol hadde en bra stand med mye god mat, drikke og bra med sitteplasser.
386dea728a9e258e43befe57de24257d.jpg

Lufthansa var største stand
27d99a347f4edc7d4280ba20d18a5af8.jpg
5814dfb9e7941c95c96e33c57f82cbaf.jpg

Brussel Airpost stilte med en belgisk ølkneipe
335b052df166917bce801d44ff12c1d2.jpg

Vår GSA som jeg stod på stand med
bb03b80fb56f7ac5ebd3482618185d83.jpg

Random stand
15b5a662a37caaa2b01f1ef55e367ed3.jpg

Last edited:
Om jeg skal få lov å pirke på en ting da , tallerkenene er for små. Får knapt plass til mat på den så man må forsyne seg mange ganger. Men det er isolert sett en fillesak

Det er litt meningen, og man har funnet ut det har en veldig positiv effekt på matsvinn

Dessuten er det ganske mange som har gått av litt mindre porsjoner

Morn fra kontoret. Sen ankomst etter at dagen startet med en rørlegger som erstattet den frostsprengte utekrana, men nå skal det jobbes litt. Ble T-bane i dag, og #Ruter appen kan melde om at jeg har spart penger på de nye "Reis"-billettene fremfor vanlige enkeltbilletter eller månedskort

God efta fra Lillestrøm.
Deilig å avspasere et par timer, og i morgen er det fredag alt. :)
Om to uker er det Grønland.
Om en uke er det ELFLY! :) :)
Og derimellom kommer Røros... ;)

God dag!

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

Så litt stusselig ut på standen til Embraer, da ..

G'morgen, ja .. Bøtteballetten er i full sving og det lille utysket ligger til lading i et bur her på heimekontoret. Stille nå, ihvertfall ..

Topptur utført, kaffekopp fylt, Beatles på radio'n ... Men har arbeidslysten trengt seg på for det? :p

@Fluxie: Fikk du noe inntrykk av hvordan Boeing ligger an i løypa mht 777-X og fraktutgaven?

Så litt stusselig ut på standen til Embraer, da ..

G'morgen, ja .. Bøtteballetten er i full sving og det lille utysket ligger til lading i et bur her på heimekontoret. Stille nå, ihvertfall ..

Topptur utført, kaffekopp fylt, Beatles på radio'n ... Men har arbeidslysten trengt seg på for det? :p
Embraer ble tatt på ett uheldig tidspunkt, mens folk spiste lunsj. De hadde også litt dårlig plassering. Airbus hadde faktisk den mest stusselige av flyprodusentene i år.

2fee271f499f7c0494242de9d1f8ff3b.jpg

Back