oskarflekkefjord
ScanFlyer Blue

D-AIMB, Airbus 380 nr. 2 som Lufthansa fikk levert i midten av juli 2010. Har konstruksjonsnummer 41.

D-ABYF, Boeing 747-8i med navnet Sachsen-Anhalt. 2 år og to måneder gammel, hadde første flight 23. oktober 2012.

Lett gjenkjennelig denne MD-11F'en. Reg N415JN. Ble levert til Eva Air 30. november 1994 så er så vidt 20 år gammel. Eva fløy passasjerer i denne fem til 1999, da ble den omgjort til frakter for samme selskap. Har vært innom Shanghai Airlines før den endte opp hos Western Global Airlines der den er i dag. Har denne vært på Gardermoen? Har jo vært tre MD-11 på Gardemoen i det siste..

CC-CZU, Boeing 767-300ER. 16 år gammel.

N524LA, Boeing 767-300 i frakterversjon. Levert i 2007.


Ny eller gammel? Jeg foretrekker gammel.

Boeing 757-200 med reg NL617DL. Denne maskinen ble levert til Delta i mai 1986 noe som gjør den til 28 år gammel.

Samme maskin nese mot nese med N995DL, en MD-80 fra 1991.

Relativt ny Airbus A330-343 levert til Swiss tidlig i 2010. Reg HB-JHE.

Her lander D-AIMI, maskinen som tok oss hjem igjen. Denne er 'bare' 3 år gammel, levert i 2012.


Avianca Star Alliance Livery maskin nr. 1 er N280AV. Levert til Avianca 31. mars 2013.
Maskin nr. 2 er litt eldre, levert 12. januar 2012. Reg er N279AV.

Denne Boeing 767-200'en var 767 nr. 78 som ble bygd. Den er 31 år gammel og fløy første gang 11. desember 1983. Reg er. N749AX.

EI-ISA, 12 år gammel Boeing 777-200.

Storebroren Boeing 777-300 PT-MUJ.

YV545T. Boeing 767-200. Første flight 19. desember 1986. Har flydd for Gulf Air, Transbrasil, Pegasus, LAB, Pegasus igjen, Mexicana og nå SB som leier maskinen av Sky Holding Company.
Last edited: