• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Tidligere selskaper på OSL

Re: Tidligere selskaper på OSL

Originally posted by EB

nwa, Transavia, Braathens, Germanwings, duo, airBotnia, Color Air...

Air Botnia har bare skiftet navn til Blue 1. Har noen nevnt Malev?

Hemus Air, Shoriuk Air, Nouvelair, Balkan og Vnukovo har jo også vært innom, dog med charter.

De hadde vel fast charter på OSL i 2005 iallefall. Kansje senere også, husker ikke helt.

I 2005 gikk den på sommeren, sent om kvelden/natta. Lurer på om det ikke var til Madrid...:)

Mener Air Europa var fast på OSL med både charter og rute for noen år siden, men hvor gikk ruten(e)?

Originally posted by CK

Hemus Air, Shoriuk Air, Nouvelair, Balkan og Vnukovo har jo også vært innom, dog med charter.

Hemus Air fløy rute OSL-SOF og mesteparten av trafikken gikk videre til Pristina.

Ikke glem min gamle arbeidsgiver, Air Stord...:smile2

Originally posted by petru26

hehe, det er kanskje ikke det? Hukommelsen min som spiller meg et puss.. Jeg husker de fra gamle terminalen jeg hvertfall, og i og med at jeg ikke har passert 30 enda, så begynner det i min bok å bli herrans mange år sida :-)

Når var siste gang de fløy her, sånn for ordens skyld?

Sommer halvåret 2006, 2 ukentlige flighter. Begge på lørdagkveld. Og senest Lørdag kveld var Air Europa nedom OSL. riktignok diverta

Så vidt jeg husker gikk NW både på MSP og JFK ??

Originally posted by SQ 777

Ja, men neppe samtidig...

Ruta de hadde i 1999, som jo var på OSL etter at den overtok som hovedflyplass, var til MSP.
Men mellom 1980 og 1987/88, tror jeg det var, fløy de fra GEN til JFK. Og muligens hadde de noen flighter til MSP en av disse sesongene, men det husker ikke jeg.

Originally posted by JetBlue

De hadde vel fast charter på OSL i 2005 iallefall. Kansje senere også, husker ikke helt.

I 2005 gikk den på sommeren, sent om kvelden/natta. Lurer på om det ikke var til Madrid...:)

Mener Air Europa var fast på OSL med både charter og rute for noen år siden, men hvor gikk ruten(e)?
De siste sesongene på FBU, og i overgangen til OSL, fløy de ruter til og fra Malaga og Alicante. Faste ruter, 1x pr uke på hver leg.

Den gikk vel OSL-MSP-SFO mener jeg å huske. Også ble den vel nedlagt fordi deres partner KLM mistet mange USA passasjerer til/fra Norge ??

Originally posted by Fellowship

Ja, men neppe samtidig...

Ruta de hadde i 1999, som jo var på OSL etter at den overtok som hovedflyplass, var til MSP.
Men mellom 1980 og 1987/88, tror jeg det var, fløy de fra GEN til JFK. Og muligens hadde de noen flighter til MSP en av disse sesongene, men det husker ikke jeg.

Ja mot slutten gikk den GEN - LGW - MSP (med mulighet til aa bytte til LGW - JFK eller LGW - DTW)....747-200 hele veien (ikke noe PanAm/Untied opplegg med 727 innen Europa)

Turen med nwa`s DC-10 på business t/r MSP i 1999 er en av mine absolutt favoritter...:USA

1) NWA sin rute fra Oslo Gardermoen til MinneappolisSt Paul ble så vidt jeg husker nedlagt pga for lav yield. Mener å huske noe snakk om vannvittig andel bonuspoenguttak og ID-billetter.

2) Men nå kommer det jeg er mindre sikker på om jeg husker rett; var ikke denne ruten codeshare mellom Braathens og NWA?

3) Jeg kan ikke se noen praktisk grunn for at denne ruten skulle fortsette med samme fly til SFO, til det har NWA et alt for godt forbindelsesnett ut fra sin base i MSP.

4) Navneendringer gjelder da ikke i listen over selskap som ikke lenger flyr på OSL! Det samme med sammenslåinger, oppkjøp osv.

5) Hva med Tower Air på GENOSL?

edit: skråstreker som forsvant

Tower gikk dundas foer OSL aapnet. Og det var vel kun snakm om etter -99 her?

gjett.jpg

JFK og Miami. Miami gikk vel kun i et aars tid, tror jeg, men lenge nok til at vi hadde to jumboer samtidig paa FBU under 'Charter 89'.

tower_1.jpg

Å mottoet til de i huset her etter å ha reist til Miami var: TowerAir, aldri mer... :lol: :p

Etter å ha stådd med snag i over 8 timer både på utreise å hjemreise.. Utreisen ble vel også flyttet fra FBU til GEN om jeg ikke husker helt feil.. :D

Back