• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Tidligere ruter

flyKSU

ScanFlyer Gold
Er det noen som har en slags oversikt over hvilke ruter som gikk direkte fra OSL, tidligere, men som ikke går nå? Er det forresten noen andre interkontinentale ruter fra OSL enn den med CO?

Bare lurte :question:

Pakistan international airlines fly to ganger i uka til Islamabad og Karachi eller Lahore.
Av tidligere ruter så kan det nevnes at Iran air hadde en flygning i uka til Teheran via Larnaca på Kypros.

Dette ble nylig diskutert ...
http://www.scanairforum.net/forums/read.php?TID=16600

Takker for det. Hvis noen er interessert, så er adressen http://www.freewebs.com/oslo-lufthavn

Originally posted by fly1980

jaa... jeg er ikke helt sikker på hvor jeg har stavet feil jeg ^_^

Etter en rask titt på forsiden;

Artikler skrives med kun 1 k.

Trafikkeres skrives med 2 k'er.

:)

Det er lett å rette på disse feilene ved å kjøre stavesjekk i Word før du publiserer.

Ellers, gratulerer med ny side! Den virker lovende. ;)

Takk for hjelpen, og ros om siden. Nå er det ordnet opp i. :)
Bruker desverre ikke word på denne hjemmesiden.

EDIT: Skrivefeil

Fint tiltak.

Men tror også det er litt småpirk der det står hvilke fly de forskjellige flyselskapene bruker. F.eks brukes LH 319, 320, 321, 737 og CRJ-700 og SAS bruker 321, MD-80 og 737 og jeg har aldri sett en 321 fra AF på OSL

OK. Takk for hjelpen. Hvilken flytype bruker egentlig AF på OSL? Jeg har også delt inn Lufthansa i to; Lufthansa og Lufthansa CityLine. Sistnevnte bruker vel CRJ-700 på sine ruter? i den listen jeg har skrevet forskjellige selskaper, og hvilke flytyper de bruker, har jeg bare nevnt de største flytypene. For eksempel bruker SAS Braathens både B 737 og F 50, men jeg har bare skrevet B 737, og MyTravel bruker både A321 og A330.

EDIT: Skrivefeil

AF bruker vel stort sett 319 (om de noen ganger bruker 318 eller 320 må andre svare på) TAP bruker forresten 320 på OSL. Ellers buker vel LH Cityline både CRJ200 og 700 på OSL. Finniar har jeg også sett med 319 og ERJ-170 (vet ikke om de også bruker 190), British Airways bruker ikke 737 på OSL men 319, 320 og 321. Austrian bruker også F70. Og Widerøe bruker ikke Q400 på OSL men 100 og 300

Ok. skal prøve å ordne opp i det. I følge Widerøe brukes Q400 på rutene til Visby og Bornholm :)

Originally posted by Someone

AF bruker vel stort sett 319 (om de noen ganger bruker 318 eller 320 må andre svare på) TAP bruker forresten 320 på OSL. Ellers buker vel LH Cityline både CRJ200 og 700 på OSL. Finniar har jeg også sett med 319 og ERJ-170 (vet ikke om de også bruker 190), British Airways bruker ikke 737 på OSL men 319, 320 og 321. Austrian bruker også F70. Og Widerøe bruker ikke Q400 på OSL men 100 og 300

Har sett AF med 320 på OSL ja. (kan selvfølgelig bare være unntak). Ser at de har satt opp 318 en del fremover. LH Cityline bruker også 900´n. Finnair har nettopp begynt å benytte 190´n av og til.

Originally posted by DYflyer

Originally posted by Someone

Har sett AF med 320 på OSL ja. (kan selvfølgelig bare være unntak). Ser at de har satt opp 318 en del fremover. LH Cityline bruker også 900´n. Finnair har nettopp begynt å benytte 190´n av og til.

Har lagt meg merke til at AF stort sett kommer med 320 på hver flight i helgene, og 319 på uke dagene.

Får håpe de lar være å sende 318 hit. Et forferdelig lite fly med minimal klarering for å manøvrere bakkeutstyr ved lasterom

Back