Thomas Cook Boeing 757-200 på Fagernes

LN-ASM

Newcomer
Thomas Cook Boeing 757-200 på Fagernes

Hei hei!

Her kommer noen bilder jeg tok oppe på Fagernes på søndag :)

3.jpg

Parkert utenfor terminalen
1.jpg

Backtracker bane 15
2.jpg

4.jpg

5.jpg

Takk for titten :)

Anders

Re: Thomas Cook Boeing 757-200 på Fagernes

Stilig - en stund siden bilder med store maskiner fra den kanten. Kom gjerne med flere.

Lekkert, takker for fine bilder! Synd de ikke
kom med -300 modellen som er lang og smekker,
men denne var absolutt ikke dum heller!

Fine bilder:)
Kan -300 modellen lande på Leirin, meiner eg har hørt 757-200 var det største som lande der men kan godt være eg tar feil.

Last edited:

Jøsses, charter på Fagernes!? Kan noen fortelle litt mer? Følte jeg datt litt av lasset nå...:lol:

Satt longside i en PA28 og så Titan sin B757 ta av for noen år tilbake, fascinerende å se en så voksen maskin løfte fra den stripa. :)

Flotters, virkelig artig å se den på Leirin :)

TK

Jøsses, charter på Fagernes!? Kan noen fortelle litt mer? Følte jeg datt litt av lasset nå...:lol:

Vinter 2010/2011 tilbyr den engelske turoperatøren Neilson charter fra London Gatwick til Fagernes. Thomas Cook Airlines flyr hver søndag i perioden fra 19. desember 2010 til 24. april 2011. Selskapet flyr vanligvis med Airbus A320-200 på ruten. Maskinen ankommer Fagernes kl. 13.25 og flyr tilbake kl. 14:45.

Det var samme opplegg i fjor, men da var det vel Hamburg International eller noe sånt som fløy.

Takk for kommentarer alle sammen :)

Skyliner, -200 er vel den største som kan lande der ja.
Fra Fagernes sine egne sider
Lengden på rullebanen på Fagernes Airport er 2060 meter og er dermed i stand til å motta følgende større flytyper:

• Boeing 737 -hele serien
• Boeing 757-200 (189 seter)
• Airbus A320/321
• MD 80 hele serien

Vinter 2010/2011 tilbyr den engelske turoperatøren Neilson charter fra London Gatwick til Fagernes.

charterserien opereres hver søndag fra 19. desember 2010 med siste retur søndag 24. april 2011.
Flyselskap er Thomas Cook Airlines som benytter en Airbus A320 med 180 seter og i januar en Boeing 757
Og som FlightDeck nevnte så fløy vel også Hamburg International oppover i fjor ;)

Det første bildet der var et av mine favoritter hittil i år! Helt fantastisk altså! :D

Vinter 2010/2011 tilbyr den engelske turoperatøren Neilson charter fra London Gatwick til Fagernes. Thomas Cook Airlines flyr hver søndag i perioden fra 19. desember 2010 til 24. april 2011. Selskapet flyr vanligvis med Airbus A320-200 på ruten. Maskinen ankommer Fagernes kl. 13.25 og flyr tilbake kl. 14:45.

Det var samme opplegg i fjor, men da var det vel Hamburg International eller noe sånt som fløy.

Ok. Takk for godt svar! Synes bare det var litt merkelig med en såpass stor maskin på en så liten flyplass som Fagernes.

Ai, moro å se sånt på Fagernes! Lekre bilder.

Charter med skiturister til Fagernes ee ganske vanlig ;)

Jepp, Dagali hadde vel i en periode også en del charter med skiturister? Vi har hytte der oppe, og jeg mener å huske at det var ganske vanlig i flyplassens "glansdager". Riktignok ikke med så store maskiner som 757.

Fantastisk Anders!
DET DER vil jeg se mer av fra Fagernes! :)

Klare og flotte bilder! tror jaggu jeg må ta opp en tur fra LGW til Fagernes med 757ern til Thomas Cook i Flightsim gitt! :)

Ok. Takk for godt svar! Synes bare det var litt merkelig med en såpass stor maskin på en så liten flyplass som Fagernes.

Som sagt tidligere i tråden. Vintercharter (og en del på sommer) med store maskiner er normal ops på Fagernes, og har vært det hele tiden i flyplassens levetid. Desverre er mange for opptatte med å fremheve stempelet som Den himmelske fredsplass til å faktisk se hva som foregår ved lufthavna.

At jeg ikke tar bilder der lenger, betyr ikke at det ikke er fly der. ;)

Forøvrig ligger det mange bilder av store fly på Fagernes i bildebaser nær deg. :)

Forøvrig må jeg nevne at bildene var veldig fine! Spesielt til å være windowshots.

Back