• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

The wayback machine

GF1

ScanFlyer Gold
Fint at "noen" med store ressurser tar vare på gamle internettsider. Jeg tenker f.eks. på Hans Jakobssons nå nedlagte side om gamle Scanair:

http://web.archive.org/web/20030124051130/http://www.flygscanair.com/

Så da har vi likevel tilgang til "livsverket" til Hans som han så overraskende la ned.

Kan også nevne at en nyere(?) utgave fins her:

http://web.archive.org/web/20040219052216/http://home.tiscali.se/sonnenflieger/scanair/
 
Flott Avatar! Luscombe! Er det LN-PAU,så har jeg den i loggboken som mine aller første landinger i skolingen til A-sert! Leksjon nr.2 var på Piper Colt LN-BNU.I Kilen.

Så fulgte LN-KAQ og alt det derre på FBU::hi2
 
Joda, det er LN-PAU, på fjorden rett utenfor mitt barndomshjem i Lillesand i 1967.
LN-BNU har vi tidligere "behandlet" på et annet forum, men at du deretter gikk over til akroflyet LN-KAQ var overraskende. Sistnevnte fløy en stund som N5107 før det ble LN-KAQ. Jeg tror det ble brukt av Fjellflyskolen da jeg tok dette bildet på Kjevik en mørk høstdag i 1967 (muligens 1968):
kjevik_N5107T.jpg
 
Måtte det ,ser du."Direkterotet" ville/kunne ikke gjøre oppflyging til A-sert annet enn på landfly,så vi kjøpte KAQ fra Petter Ringvold.:up:
 
Back
Top