• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

The Vision of the 717

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Interessant lesning, spesielt når man ser på 717 sin rolle hos Delta. Dog er jeg fortsatt usikker hvor bra flyet isolert sett faktisk er, men mindre man finner en spesiell niche til det.
 
Interessant lesning, spesielt når man ser på 717 sin rolle hos Delta. Dog er jeg fortsatt usikker hvor bra flyet isolert sett faktisk er, men mindre man finner en spesiell niche til det.
Er enig og en bør jo også lese artikkelen med tanke på at forfatteren lever av nettopp den nisjen (110 seter) som han skriver om. Men det er fremdeles interessant hvordan Delta har benyttet MD-95 og hvordan CS-100 vil passe inn i strategien om mere Mainline Produksjon
 
Men ser ut som heller ikke Delta lenger kaster seg over 717ere på markedet. Med et forbehold om at det en noe spesielt med akkurat denne maskinen som gjør den lite attraktivt, så ble denne 717 maskinene fra Turkmenistan sendt til en britisk skraper og ikke til Atlanta

Boeing 717 -200 55186 5146 EZ-A106 Turkmenistan Airlines ferried 23sep18 KRW-MSQ-EGBP after storage, for part-out & scrap
 
Men ser ut som heller ikke Delta lenger kaster seg over 717ere på markedet. Med et forbehold om at det en noe spesielt med akkurat denne maskinen som gjør den lite attraktivt, så ble denne 717 maskinene fra Turkmenistan sendt til en britisk skraper og ikke til Atlanta

Delta har 91 717/MD95'er. Disse vil trolig stille og rolig bli faset ut 220'ene begynner å komme. De eldste blir jo 20 til vinteren.

Her er den eldste, N949AT, ATL 2005.

N949AT.jpg
 
Back
Top