Takk, Andreas!
Forsøker å beholde mest mulig variasjon og å unngå for mange bilder av samme flytype fra samme selskap. Og jeg synes det er ekstra artig å se gjennom gamle bilder og å dele de med andre.
Jeg er ikke en stor Facebook-entusiast (bruker FB mest for å debattere, være med i noen hobbygrupper og å holde privat kontakt med noen gamle venner), men FB er et fint sted for blant annet å nå et stort publikum på kort tid.
Dette er en jobb som tar mye fritid (som jeg ikke har for mye av). Jeg må scanne bildene, lagre de som bildefiler og ikke minst etterbehandle en del av dem i Photoshop fordi alderen har gjort at mange bilder er i en ganske dårlig forfatning. Men det er verdt jobben fordi jeg har planer om å kvitte meg med mange bilder og digitalisere de jeg beholder slik at de kan bevares og lagres trygt for fremtiden. Det er for meg liten vits i å ha en haug med bilder som tar opp plass i bokhyllene og aldri dele de med andre. Jeg har også lagt ut en del nye bilder som jeg har tatt de siste årene.
Jeg har nylig lagt ut noen serier med bilder fra flyturer som for meg er litt spesielle (turene med Concorde og turen med Boeing 787 Dreamliner) under fellestittelen "Dreams of flight." Flere kommer.
Alle som har lyst til å ta en titt er velkomne og det er ekstra hyggelig om dere legger igjen noen kommentarer. Jeg svarer så fort jeg kan og når jeg får melding om at det er noen som har kommentert et innlegg. I skrivende stund er det 1.879 besøk på siden, en økning på 679 % siden siste uke da jeg hadde tid til å begynne å jobbe litt med siden.
Med andre ord: Det er ingen tvil om at det er mange på Facebook som er interessert i flyfoto og de fleste av dem oppsøker dessverre sjelden eller aldri sider som f.eks. Flyprat.no.
Alle som ønsker det er velkomne til å ta en titt på siden og det er kjempeflott om dere deler med andre.
Ha en fin dag!