• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Thai Premium Economy

88charlie

ScanFlyer Blue
Firmaet jeg jobber i har reist Business på IC i alle år helt frem til mai da restriksjoner ble innført billettklasser. Ny blåruss som sjef osv osv.

Businessklasse er nå bannet uansett omstendigheter, selv der hvor prisforskjellen er negativ. Forstår det slik at flere og flere internasjonale selskaper henger seg opp i dette navnet "businessklasse" og at restriksjonene sprer om seg.

Derfor er det et lyspunkt at Premium Economy hos Thai, tilgjengelig fra CPH og ARN, viser seg å være nøyaktig samme lie-flat seter som framme på business. (den nye typen med overlapp i lengderetningen, bred skjerm og 180 grader)

Servicen er noe lavere og man får ingen ammenities-pack men opplevelsen er totalt sett som en meget god businessklasse (Sjampis ble servert). Nå nylig fløy jeg hhv business og premium tur/retur med Thai og klarte nesten ikke å skille de to fra hverandre. Begge er totalt sett mye bedre enn SAS og gammel LH business, for å ikke å snakke om gammel KLM.

Det viktigste på IC er etter min mening setene og Thai synes uslåelige med premiumkonseptet sitt. Får håpe SAS gjør noe liknende når de kommer med nytt interiør. Prismessig kan de legge seg helt oppunder business så lenge det ikke kommer fram i navnet. Tipper det er mange firmaer med kreative blårusser.
 
Firmaet jeg jobber i har reist Business på IC i alle år helt frem til mai da restriksjoner ble innført billettklasser. Ny blåruss som sjef osv osv.

Businessklasse er nå bannet uansett omstendigheter, selv der hvor prisforskjellen er negativ. Forstår det slik at flere og flere internasjonale selskaper henger seg opp i dette navnet "businessklasse" og at restriksjonene sprer om seg.

Derfor er det et lyspunkt at Premium Economy hos Thai, tilgjengelig fra CPH og ARN, viser seg å være nøyaktig samme lie-flat seter som framme på business. (den nye typen med overlapp i lengderetningen, bred skjerm og 180 grader)

Servicen er noe lavere og man får ingen ammenities-pack men opplevelsen er totalt sett som en meget god businessklasse (Sjampis ble servert). Nå nylig fløy jeg hhv business og premium tur/retur med Thai og klarte nesten ikke å skille de to fra hverandre. Begge er totalt sett mye bedre enn SAS og gammel LH business, for å ikke å snakke om gammel KLM.

Det viktigste på IC er etter min mening setene og Thai synes uslåelige med premiumkonseptet sitt. Får håpe SAS gjør noe liknende når de kommer med nytt interiør. Prismessig kan de legge seg helt oppunder business så lenge det ikke kommer fram i navnet. Tipper det er mange firmaer med kreative blårusser.

Det magiske er ikke navnet i seg selv, men hvilken bookingkode som fremkommer ved bestilling. Så om C eller andre biz discounted som for eks Z dukker opp, blir det problemer hos min arbeidsgiver. Dette ligger inne i applikasjonen vi benytter hos reisebyrået.

Dette har medført mange forklaringer når jeg reiser i C hos DY!
 
Det magiske er ikke navnet i seg selv, men hvilken bookingkode som fremkommer ved bestilling. Så om C eller andre biz discounted som for eks Z dukker opp, blir det problemer hos min arbeidsgiver. Dette ligger inne i applikasjonen vi benytter hos reisebyrået.

Dette har medført mange forklaringer når jeg reiser i C hos DY!

Smarte blåruss altså....

Jeg reiser av prinsipp minst mulig med DY men ser problemet.

Noen som har prøvd premiumkonseptet til KLM? Er det et annet sete eller bare de beste setene (ved emg. exit, byssa osv)
 
Noen som har prøvd premiumkonseptet til KLM? Er det et annet sete eller bare de beste setene (ved emg. exit, byssa osv)

Samme type sete, forran i economy kabinen, litt bedre beinplass og ryggen kan legges noen ekstra grader bak.
Er ikke en premium klasse, derav navnet Economy Comfort.
 
Back
Top