Thai på rundtur? OSL-BKK snudde 17/6

olehoel

Skygazer
Thai på rundtur? OSL-BKK snudde 17/6

Så Thai 777'en kom over her for fem minutt siden. Når jeg ser på flightradar så ser det ut som de har kommet så langt som til baltikum, før de snudde og kjørte tilbake til Norge. Sto også at de hadde destinasjon Bangkok, så jeg fikk det ikke helt til å stemme. Fikk ikke somlet meg til å ta et screenshot før den var borte, så får ikke vist det.
Men så noen andre det? Bug i appen, eller snudde de virkelig? Og i tilfelle; hvorfor?

Ole M

Re: Thai på rundtur?

La også merke til det. Så ut som om den hadde en liten ekstra runde rundt Stockholm også før den fortsatte til OSL.

Thai på rundtur?

Ser den til slutt kom seg avgårde. Hva var årsaken og hvordan unngikk de gå ut på hviletid?

Last edited:

Ser den til slutt kom seg avgårde. Hva var årsaken og hvordan unngikk de gå ut på hviletid?

Kan se sånn ut. Etter et kjapt søk på flightradar ser det ut som den har gått enda. Hverken under vanlig flightnummer eller på et alternativt flightnummer.

Nå har jeg ikke førstehåndsinformasjon om dette så muligens noen andre har utfyllende info. Snodig....

Kan se sånn ut. Etter et kjapt søk på flightradar ser det ut som den har gått enda. Hverken under vanlig flightnummer eller på et alternativt flightnummer.

Nå har jeg ikke førstehåndsinformasjon om dette så muligens noen andre har utfyllende info. Snodig....

I følge flightradar krysser den nå grensen mellom Afganistan og Pakistan på vei til BKK

u5ede9yj.jpg

Aha. Jeg fant den ikke selv når jeg søkte nettopp. Så det var derfor jeg begynte å lure....

Syk passasjer høres vel logisk ut.. De kunne vel ha landet i Riga hvis det var akutt, men hvis ikke ville vel vedkommende hjem til Oslo. Men hva gjør man i sånne tilfeller? Må den som blir syk dekke noe kostnad for en sånn "omsving"? Eller dekkes det av flyselskapet? Må jo koste noe å miste såpass mange timer.

Re: Thai på rundtur? OSL-BKK snudde 17/6

Flyet returnerte tilbake til OSL pga syk passasjer, landet ca kl 17 og sto +- 30 min på bakken før det igjen satte kursen mot BKK.

Kan jo ikke ha vært så veldig alvorlig vel, hvis de kom seg helt til Russland før de snudde. Hvorfor helt tilbake til OSL? Kunne jo greit ha landet på ARN, eller i Baltikum, og da vært sikker på at crew ikke gikk ut på tid?

Jeg regner med at du også helst ville endt på et sykehus i Norge enn i Baltikum eller Russland om mulig?

Jeg regner med at du også helst ville endt på et sykehus i Norge enn i Baltikum eller Russland om mulig?

Antar at om en blir syk ombord så spør ikke crewet; hvor vi de innlegges min herre.
Tror nok heller de først foretar en medisinsk vurdering før noe annet, så, for noen kan det fort bli Russland eller noe slikt

Det er klart. Poenget mitt er at det sikkert er en god grunn til at de gikk tilbake til Norge.

Må en 773 dumpe fuel for å lande når den er tanket for OSL-BKK?

Grunnen til at de snudde først over Russland kan vel være at vedkommende først ble syk over Russland...

Etter det jeg har fått høre, var det ikke enpassajer som ble syk, men av pilotene.

Hadde kolleger på denne flighten, det var et barn som fikk kraftig allergisk reaksjon og ble mørkeblå. Heldigvis var det en lege ombord som fikk reddet barnet.

Back