• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Thai med A380 i CPH fra W13-14 (Rygte)

KHANSEN

ScanFlyer Blue
Der går rygter om på flere forums, at Thai planlægger at indsætte deres 380 mellem BKK-CPH. Helt konkret forlyder det, at CPH snart vil påbegynde en udvidelse af finger D, og forlænger denne til at passe til en 380. Dvs med større standplads og to tilhørende broer.

Er der nogle, som har flere informationer, og tror I, at der er noget om snakken?

Kan Thai verkligen kränga 72 first/business på BKK-CPH, även om de skulle säljas som business/premium economy? Annars är det nog inga problem att fylla en A380 7 dagar i veckan.

Der er jo nogle store byggeprojekter og hvis TG ønsker at bruge A380 til CPH, så tror jeg helt sikkert at CPH også vil udbygge D så den kan bruges.
OG så tror jeg ikke der skal fokuseres så meget på at om de kan sælge first og business på den
Hilsen Ole

Kan Thai verkligen kränga 72 first/business på BKK-CPH, även om de skulle säljas som business/premium economy? Annars är det nog inga problem att fylla en A380 7 dagar i veckan.

Høres ut som merkelig bruk av materiell. Ville tro at 380 skal bruks på flaggskip-rutene der Thai kan selge en god del C og F. 2x772 vil også kunne ta mye mer frakt, hvis CPH har et bra marked for dette.

Hvis det sker, mon så SAS opretholder deres Bangkok-rute næste vinter?

Var der ikke snak om at TG skulle med ind i den SK/SQ-joint venture? Hvis det skulle være tilfældet, så er det vel "unødvendigt" at SK skulle genoptage ruten?

Hvilken config skal Thai bruke på 773 maskinen?
Er det den innleide typen med F suiter eller har de fått en ny config uten F?

Hm hm, TG har overrasket tidligere. "Ingen" trodde de startet på OSL ...

Og hvor skal TG få 1 eller 2 A380 til fra?

Så vidt jeg vet er planen for de 6 bestile maskinene slik:

CDG x2 A380
FRA x2 A380
NRT x2 (1?) A380
HKG mellom long hauls

I tillegg er det spekulasjoner rundt LHR og SYD.

Disclaimer: Tror selv ikke at de starter, MEN utelukker det ikke.. TG har tallknekkere som alle andre selskap. De kan jo F.eks flytte fra CDG ... Det er jo utrolige mange menn på tempeltur fra Skandinavia...:rolleyes:

Hvilken config skal Thai bruke på 773 maskinen?
Er det den innleide typen med F suiter eller har de fått en ny config uten F?

JetAirways flyene leveres tilbake før / i løpet av sommeren. De nye 773 som kommer er i 2 klasse konfigurasjon.

Og hvor skal TG få 1 eller 2 A380 til fra?

Så vidt jeg vet er planen for de 6 bestile maskinene slik:

CDG x2 A380
FRA x2 A380
NRT x2 (1?) A380
HKG mellom long hauls

I tillegg er det spekulasjoner rundt LHR og SYD.

Enkelt søk på google viser at de neste rutene er Osaka og Sydney. tokyo og hong Kong flys mellom de andre rutene.

Fair enough, TG kan og vil nok endre på planene.

http://www.flightglobal.com/news/articles/thai-airways-announces-a380-route-plans-376982/

Last edited:
Det er jo utrolige mange menn på tempeltur fra Skandinavia...:rolleyes:

Haha, jeg har lyst til å reise til Thailand, dog for å oppleve landet og kulturen.
Men som singel trønder fra ei lite urban bygd, selv om jeg bor i Oslobygda nå, er det dødfødt å dra dit alene... Bygdedyret hadde dødd av pur lykke om en av sønnene til storbonden hadde dratt på tur dit alene, bygdedyret har det strengt tatt bra nok som det er.. Det får holde at en av de andre sønnene bor i BOM og spiller på "feil" lag.

Litt synd egentlig at Thailand har fått et slikt stempel. Nå er det jo endel som faktisk finner kjærligheten der, så det er ikke fullt så sorthvitt...

Nuvel dagens OT, jeg skal utforske OGG sine omliggende områder nå, Aloha!

Har vært en lang diskusjon om å sette inn A380 CPH-BKK.
Men grunnet problemer i CPH har ikke de ikke hatt mulighet for dette riktig enda.CPH har gitt beskjed at de vil utvide for å kunne ta imot dette flyet.
Dessverre er det slik at fraktmengden er så høy fra CPH at en A380 vil redusere cargo vesentlig og at de evt vil sette inn en frakter for dekke behovet som normalt går pr idag.

Egentlig plan var at FRA,CDG og LHR skulle få hver sin A380 daglig.Men forandringer skjer :)

Back