Thai legger ned direkteruten BKK-LAX fra 1. mai, og vi flytte ruten til BKK-ICN-LAX, og bytte flytype fra 340-500 til 777-300ER. Grunnen til dette er at de taper penger på ruten og med en stadig høyere oljepris har også tapene økt i det siste, da en 340-500, rett og slett ikke er lønnsomt for Thai
http://www.bangkokpost.com/business/aviation/285457/thai-axes-non-stop-to-us
Samtidig har Thai nå i lenger tid forsøk å selge flyene, men ikke overraskende, så klarer de ikke finne noen kjøpere. Så nå vurderer de parkere flyene for gått, da de taper mindre på å ha de parkert enn å bruke det og kommer trolig til å skrive av flyene. Så får man se om de blir skrotet eller ikke?
http://www.bangkokpost.com/business/aviation/285457/thai-axes-non-stop-to-us
Thai Airways International (THAI) will end its money-losing Bangkok-Los Angeles non-stop service on May 1.
Samtidig har Thai nå i lenger tid forsøk å selge flyene, men ikke overraskende, så klarer de ikke finne noen kjøpere. Så nå vurderer de parkere flyene for gått, da de taper mindre på å ha de parkert enn å bruke det og kommer trolig til å skrive av flyene. Så får man se om de blir skrotet eller ikke?
The only option left for THAI is to ground the four jets. It has done this in the past. Grounding them will cause less financial damage than putting them in the air, the insiders said.
They added that the four jetliners, which cost around $200 million each when the airline bought them new more than seven years ago, are likely to be phased out and written off.