• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Thai kutter på CPH (og resten av Europa)

SQ321

ScanFlyer Gold
Thai kutter på CPH (og resten av Europa)

Thai Airways fjerner to av sine sju ukentlige avganger mellom København og Bangkok. Årsaken er den ustabile politiske situasjonen i Thailand, samt nedgangen i økonomien blant folk flest

http://www.boarding.no/art.asp?id=34299

Ganske dramatiske kutt dette. Håper det virkelig stabiliserer seg på lang sikt der politisk i hvert fall selv om verdensøkonomien tar sitt. Det var ikke lenge siden de spekulerte i 10 ukentlig på CPH og ARN.

Re: Thai kutter på CPH (og resten av Europa)

Frekvenserna till ARN verkar bestå tillsvidare. Det är ju bra i alla fall.

Frekvenserna till ARN verkar bestå tillsvidare. Det är ju bra i alla fall.

Verkar ju som Sverige är en viktig och stor marknad! Ibland är dock logiken sådär eftersom man började flyga dagliga på CPH först och då kanske man tror efterfrågan är större där, men så enkelt är det tydligen inte och en neddragning från CPH lär väl generera lite fler via ARN.

Verkar ju som Sverige är en viktig och stor marknad! Ibland är dock logiken sådär eftersom man började flyga dagliga på CPH först och då kanske man tror efterfrågan är större där, men så enkelt är det tydligen inte och en neddragning från CPH lär väl generera lite fler via ARN.

Det tyder nu på at afgangene fra CPH alligevel ikke skæres ned - personligt kunne jeg heller ikke rigtig se logikken i dette når ARN fik lov at beholde sin daglige afgang.

Thai Airways beskærer alligevel ikke i Danmark

Nei, det ville jo vært hinnsides all fornuft hvis CPH fikk ett kutt, men ikke ARN.. off course.

Likte denne:

"Med 141.000 danskere var Thailand sidste år danskernes næststørste oversøiske rejsemål"

Det var for sessongen 2008/2009 ventet 200.000 nordmenn til Thailand. Dette tallet er nok nedjustert noe i forhold til hendelsene den siste tiden, men jeg tror at mitt poeng blir sett her.......

Likte denne:

"Med 141.000 danskere var Thailand sidste år danskernes næststørste oversøiske rejsemål"

Det var for sessongen 2008/2009 ventet 200.000 nordmenn til Thailand. Dette tallet er nok nedjustert noe i forhold til hendelsene den siste tiden, men jeg tror at mitt poeng blir sett her.......

Du har upprepat poängen så många gånger att omöjligt någon kan missat den vid det här laget. :smile:

200 000 nordmenn eller 200 000 passasjerer MartinL? Den ene er halvparten så stor som den andre ;)

Nei men tenkte jeg det ikke, bare menn til Thailand ;)

Dagens beste KGL!!!!

Ja, man tar jo ikke med fisk på fisketur heller! :lol:

Nu får tydligen Thai behålla 7 i veckan från CPH efter begäran från det lokala kontoret???
Tycker i och för sig inte det är konstigt om man tar bort avgångar i CPH före ARN. Är väl dubbelt så många svenskar som danskar som tar sig till Thailand varje år. Vet att många flyger från CPH ,men som sagt kortaste vägen till Asien är via ARN ;-). Så har man ju lite hårdare konkurrens av SAS i CPH. Kan nog vara så att avgångarna från CPH ändå "hänger löst", som man skulle sagt på Idolspråk , åtminstone när man går från högsäsong som det är nu!!

Back