• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

TG Thai Airways flåte

Re: Thai Airways flåte

Også har de annonsert 6 [brukte] 777-300ER vil bli levert Thai i 2025.


Basert på oppdatert flåteplan ble dette tydeligvis aldri noe av.

Derimot kommer 7 brukte A330-200 inn. Ryktes være ex-US/AA maskiner. Samt ytterligere 1 brukt A330-300 og 1 ny 787-9. De to første A321neo kommer, mens 3 777-200ER parkeres for godt.

I følge Airways skal A321neo maskine få lie-flat i business og 777-300ER skal etterhvert rekonfigureres til 3-4-3 i economy class.

54426001013_3abc5c17f2_b.jpg
 
Re: Thai Airways flåte

Hvordan rimer dette med ryktet om at to brukte 787-8 skulle komme fra Thai til Lot?
 
Re: Thai Airways flåte

Thai bekreftet at 787 ordren fra i fjor vil inneholde 787-10

https://www.airwaysmag.com/new-post/discussing-thai-airways-ceo-chai-eamsiri

In February 2024, the airline announced an agreement for 45 firm Boeing 787s and 35 options powered by GE Aerospace engines. As explained by Chai, the airline had to act fast to ensure timely deliveries. However, the order details were not disclosed at the time of purchase: to meet high-demand markets in Asia, the airline will first take delivery of the Boeing 787-10, the larger variant of the Dreamliner.
 
Re: Thai Airways flåte

Har de så ulikt kapasitetsbehov longhaul, eller er dette samme visen omigjen der andre hensyn enn det operasjonelle styrer bestillingene?
 
Re: Thai Airways flåte

Har de så ulikt kapasitetsbehov longhaul, eller er dette samme visen omigjen der andre hensyn enn det operasjonelle styrer bestillingene?


De er godt i gang med å «strømlinjeforme» long haul flåten med 777, 787 og A350 som fremtidige maskiner. 787 blir nok først og fremst benyttet intra Asia.
 
Thai Airways flåte

Gad vide hvilke udvidelser af rutenetværket, og dele af flåden som disse skal erstatte, kan man spekulere i.


Bare spekulasjoner, men Thai har fortsatt betydelig færre seter på BKK-HKT og BKK-CNX enn før pandemien. Da fløy de mye widebody, mens det nå kun har vært A320. Dette har ført til fulle fly og høye priser, samt at VieJet, Lion Air, AirAsia og Nok har tatt andeler. Så tipper noen av disse A321 også vil gå domestic i tillegg til tynnere ruter i Asia.
 
Re: Thai Airways flåte

Neste ex-Virgin A330-300 nærmer seg klar

Airbus A330 -343 1231 HS-TEX Thai International ferried / air-test 20/25jul ISL-LHR, G-reg prior delivery ex G-VINE
 
Ser ut som de 3 777-300ER maskinene med First vil miste dette i løpet av et par år.


Thai Airways announced that it plans to eliminate First Class service within the next two to three years. The move comes as part of a new strategy to modernize the airline’s fleet, enhance the passenger experience across all cabins, and regain market share at Bangkok’s Suvarnabhumi Airport (BKK).
 
Back
Top