• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

TG med färre avgångar till ARN och CPH

jikswoboB

Qwerty
TG med färre avgångar till ARN och CPH

TG reducerar under sommaren kapaciteten till Europa och lite överraskande drabbas både ARN och CPH. Mellan 1 maj och 15 juni är det 5 avgångar i veckan som gäller istället. Inte jättedramatiskt kanske, men kan inte komma ihåg att TG har dragit ned på Skandinavien tidigare?

Bangkok – Copenhagen 01MAY12 – 15JUN12 Reduces from Daily to 5 weekly, 747-400 operating (Day 13 cancelled)
Bangkok – Milan Malpensa eff 25MAR12 Reduces from 4 to 3 weekly, A340-600 operating (Day 7 cancelled)
Bangkok – Paris CDG 21APR12 – 30JUN12 Reduces from 10 weekly to Daily, 777-300ER operating (TG932/933 3 weekly service cancelled)
Bangkok – Stockholm 01MAY12 – 15JUN12 Reduces from Daily to 5 weekly, 747-400 operating (Day 24 cancelled)

http://airlineroute.net/2012/01/25/tg-eu-apr12/
 
Re: TG med färre avgångar till ARN och CPH

Både København og Stockholm reduseres ja.

Trodde markedet Stockholm-Thailand nesten var 'umettelig'.
 
Re: TG med färre avgångar till ARN och CPH

Er det noen andre ruter de øker på sommeren, eller parkerer de noen fly for noen måneder?

BF:cool2
 
Re: TG med färre avgångar till ARN och CPH

Både København og Stockholm reduseres ja.

Trodde markedet Stockholm-Thailand nesten var 'umettelig'.
---
Det er tydelige tegn i markedet på at Thailandtrafikken flater ut, og kanskje til og med er litt på vei ned.
Det er ikke bare Thai som merker dette, også VING/SPIES (Thomas Cook Scandinavia) har merket dette, og for første gang på 10-15 år har man ikke øket trafikken suksessivt hvert år, men lagt opp til en forventet utflating.

SAS har vel også avganger dit (BKK?), og det går vel ikke vannvittig godt....
Og så skal DY inn på dette markedet også, for å støvsuge det....

Tally-Ho
 
Re: TG med färre avgångar till ARN och CPH

Er det noen andre ruter de øker på sommeren, eller parkerer de noen fly for noen måneder?

BF:cool2

Samtidig er det kun snakk om en reduksjon i 6 uker. Mai og første halvdel av juni, da det uansett er lavsesong, og de kjører daglig fra skoleferien starter igjen
 
Re: TG med färre avgångar till ARN och CPH

Er ikke Thai i gang med oppgraderinger på sine 744 nå?

Kanskje de skal kjøre vedlikehold i lavsesong f.eks.
 
Re: TG med färre avgångar till ARN och CPH

Er ikke Thai i gang med oppgraderinger på sine 744 nå?

Kanskje de skal kjøre vedlikehold i lavsesong f.eks.

Ser ut til å stemme. Ifølge check-in.dk skal TG bruke perioden til å oppgradere de noe slitne 747ene de når bruker til ARN og CPH.


http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=57769

Disse fly skal nu opgraderes og vil blive retro-fittet med nye kabiner i henholdsvis Economy, Business og First Class.

Det betyder, at Thai Airways i stedet fremover kommer til at anvende Boeing 747-400 fly med 375 sæder på ruterne til Stockholm og København fremfor den nuværende version med 389 sæder.
 
Re: TG med färre avgångar till ARN och CPH

Hva kommer da til å skje? Vil C klasse bruke F seter, og Y+ bruke C seter?
Eller kommer de til å innføre F klasse og gå bort fra Y+ som jeg har forstått har vært en stor suksess for TG på rutene fra ARN og CPH?
 
Back
Top