• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

testbilder med nytt objektiv

petru26

evig optimist
Nytt objektiv og greier :D Sigma 100-300 + 1.4tc var ikke tilfredstillende, så da kom canon 100-400 og sigma 50-500os under vurdering. 100-400 finnes det greit med på bruktn til en grei pris, sigma sin som jeg hadde mest lyst på er verre å finne. Sikkert mange som nøler med å kjøpe den siden prisen er som den er. Men da jeg fikk tak i et nesten ubrukt et til en veldig overkommelig pris, godt innenfor budsjett, slo jeg til. Så nå drasser jeg rundt på 1d3 og sigma 50-500os. Ikke noe kombo å putte i lomma på sydenturen :lol: Har ikke hatt tid til så mye prøving enda, men fikk da tatt en liten sving på jobben i dag. Litt å venne seg til, både i håndtering, innstillinger og post-prosess.. Her er et par kjappe bilder :

_U9F4777 by aswes27, on Flickr

_U9F4760 by aswes27, on Flickr

_U9F4726 by aswes27, on Flickr

_U9F4709 by aswes27, on Flickr

Endelig kan man bedrive litt contrail-spotting igjen med høvelig resultat :lol: Her representert ved transaero til punta cana, rute #553

_U9F4701 by aswes27, on Flickr

Det blir fler bilder, har noen dager fri til uka :) På gjensynet!

Veldig bra! Herlig med supertele. Skarpe bilder og klare farger til å være et objektiv med så drøy zoom. :) Gleder meg til å se mer!

Nå er jeg ingen ekspert, men bildene så veldig detaljerte ut og spør du meg virker dette som et knallbra objektiv!! :)

Regner med at det blir lagt ut en serie med flere skikkelige bilder i nærmere fremtid ;)

Back