• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Tax-free varer BKK-CPH-OSL??

litt-amatør

ScanFlyer Gold
Medlem
En bekjent kom nylig hjem fra Thailand med TG via CPH og på returreisen hadde hun kjøpt med en god del fra taxfree-butikken i BKK. Alt var forseglet, men da hun kom til CPH var det imidelrtid ikke snakk om å ta det videre til Oslo. Alt ble tatt i CPH?:cry: Det er mulig jeg er dum her nå, men hva i alle dager er dette for en regel og hva er dette for slags sludder? :drunk:

Jeg kan ikke skjønne hva hun har opplevd, noen som har svar?

Helt normalt det.

Flytende varer over 100ml per enhet er ikke tillatt å ta med seg gjennom sikkerhetskontrollen.

Forseglede poser fra EU/EØS er godkjent, sammen med USA, Canada, noen flyplasser i Kroatia, Singapore og muligens noen land til.

Dette er de svært klare over i BKK, men driter generelt i det for å selge litt ekstra. Spør man får man ofte svar at det går helt greit å ta med seg varene helt fram.

Takk for info. Dette visste jeg ikke om, og jeg føler meg relativt oppdatert. Så at folk bommer litt av og til, synes jeg ikke er rart. Hun var visstnok ikke den eneste.

Back