Ta "nytt" sete på fly

KLM 1200

EuroBonus Gold
Ta "nytt" sete på fly

Hei

skal ut og fly første mars med KLM og ser når jeg skal velge sete på flyet. jeg har valgt ett sete rett bak economy eksta. men ser at nesten alle setene der er ledige. så jeg lurer på når jeg er på flyet er det mulig og bare finne ett sete i ekstra og sitte der, eller må man betale ? :)

Mvh
-KLM 1200

Last edited:
Re: Ta "nytt" sete på fly

Man må betale. Economy Extra er kun for de som betaler for det. Hvis du bare setter deg der, er sjansen stor for personalet jager deg bort.

Hm, er ikke verre og prøve. jager de meg bort er det ikke noe problem :) vært ett forsøk :)

-KLM 1200

Jeg har observert 2 ganger at passasjerer har oppgradert seg selv på denne måten, men i begge tilfellene var antageligvis dette lite reisevante som ikke helt har skjønt dette med klasseskillet i luften.Og i begge tilfellene ble de ganske raskt jaget bak i fjøset.
Jeg regner med at CC har ganske god kontroll hvor mange som skal sitte i de forskjellige klassene, og som Dag viking sier her, er vel dette nermere å regne som tyveri.

er jo ikke og regne som tyveri, jeg er jo gull medlem og jeg trodde at de hadde gratis economy extra. kan jo alltid prøve og spørre fint eller spør ved gate. :)

er jo ikke og regne som tyveri, jeg er jo gull medlem og jeg trodde at de hadde gratis economy extra. kan jo alltid prøve og spørre fint eller spør ved gate. :)

Mange flyturer på et kort liv skjønner jeg... :

Date of Birth
November 11, 1996

Dessuten tror jeg "gullmedlemmer" vet at det ikke er "bare å ta nytt sete på fly"...

Snakkes.......:rolleyes:

Generelt så vil de fleste crew mislike sterkt de som setter seg i en kabin de ikke har rett til, regn med at purser kommer til å informere hele besetningen om det. I tillegg så vil mange crew fra ulike selskaper be om lister, eller at gate-personellet finner ut hvem det er - det betyr at man må skrive ut lister og kan forsinke flyet. Husk også at du blir lagt merke til av de andre som sitter i nærheten i den klassen du prøver å snike deg til når crewet ber deg om å flytte deg.

Hvis du har rett til oppgradering så vil normalt gatepersonellet vite om det eller kunne sjekke det opp.

Så dersom du går inn på polet og betaler for en billig flaske rødvin, er det helt greit å ta med en som er tre ganger så dyr fordi du handler der så ofte?
Nei - dette tror jeg du skal la være å prøve på. Man får ta til takke med det man betaler for, eller spytte i mer dersom man har behov for det :8:

Så dersom du går inn på polet og betaler for en billig flaske rødvin, er det helt greit å ta med en som er tre ganger så dyr fordi du handler der så ofte?
Nei - dette tror jeg du skal la være å prøve på. Man får ta til takke med det man betaler for, eller spytte i mer dersom man har behov for det :8:

Et urealistisk problem dette med kjøp av vin for trådstarter, alder tatt i betraktning.

Jeg har selv flydd JFK-AMS i Extra med KLM hvor personalet har gitt totalt deng i hvem som satt der og hvem som faktisk skulle sitte der. Betalte 85€ for upgrade, noe som åpenbart var totalt bortkastet da det rant på med pax etter takeoff som tok seg til rette.
Tilbakemelding sendt KLM, respons? - Nada.

Men tilbake til din problemstilling, siden du er FB Gull, hva er problemet?

jeg bare lurte, siden jeg har sett flere ganger att folk på flyet som er FBG bare viser kortet og setter seg i eco extra. så derfor begynte jeg og lure om dette var normalt. noen så vet om dette er normalt ? viss ikke så gjør jeg det ikke, er ingen tyv men bare lurte på om dette var normalt på KLM sine fly.

-KLM 1200

Ingen skal sette seg andre seter enn det som står på boardingkortet, med mindre de får annerledes beskjed av crew. Dette har også med vekt- og balansekontroll av flyet å gjøre. Enhver seteendring skal gjøres før man går ombord.

Economy comfort er ikke gratis for FBG.

GinTonic takk for svaret, men trodde jeg så at det var gratis når jeg bestilte biletten, men kansje det har blitt endret? slik som ekstra bagasje for FBG :) etter første april

GinTonic takk for svaret, men trodde jeg så at det var gratis når jeg bestilte biletten, men kansje det har blitt endret? slik som ekstra bagasje for FBG :) etter første april
Om du har en full flex billett er EC gratis, hvis ikke må du være FBP. Mener å huske at FBG kan oppgradere for -50% av opprinnelig mellomlegg.

Hei igjen, jeg har heldigvis full flex billett, jeg viste ikke at man måtte kun betale 50% av opprinlig mellomlegg. takk for svaret igjen :)

Da kan du sitte hvor du vil. Men om du vil sitte i EC må du huske å reservere plass før avreise, hvis ikke har du ikke rett til å sitte der.

Ahh, det skal jeg gjøre nå, men har studert at folk som er FBG har bare vist kortet til CC og bare satt seg der uten problemer fra CC selv om de kun har economy . noen andre så har sett det ? derfor jeg var i tvil. selvfølgelig er det jo ikke bare greit og sitte seg ned i biz eller eco ekstra :)

-KLM 1200

Back