Er det noen grunner til at du spør dette? SQ har vel fullført overgangen til Altea, eller holder på nå. Før brukte de et system som heter KRISCOM. Og ja, vanlige SR blir overført.
Forkortelsen er egentlig SSR, og betyr Special Service Request, men i Amadeus så er koden for å legge inn SR. Det inkluderer alt fra assistanse som rullestol, blinde, døve, og spesialmat, hunder, katter, ekstra bagasje, VIP, deportasjon, osv.
Den går sikkert igjennom, og ignorert. Vi får inn sånt tull av og til fra reisebyråer som prøver seg, og enten sletter vi det under editering eller bare ignorerer det.
De har løsnet litt opp igjen på dette de siste månedene, og det virker som de har gått for absolutt null op-ups til at det veldig unntaksvis kan skje. Basert både på det jeg har sett på Flyertalk, SQTalk og en prat med en hyggelig dame på innsjekk hos SQ på JFK for en uke side. Hun sa blant annet at oppgraderinger til Suites var sjeldne, men at de hadde mulighet og lov til å gjøre det i gitte tilfeller.