• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SXF-LGW med EasyJets A319 23. mars

LN-KGL

ScanFlyer Mile High Club
EuroTour11.jpg
EuroTour12.jpg
EuroTour13.jpg


Andre dag av EuroTouren startet relativt tidlig - kl. 0450 gav mobilen den første lyden fra seg, og da var det bare å komme seg i dusjen. Mindre enn 40 minutter senere stod Knoll og Tott klar utenfor hotellet og ventet på hotellets shuttlebuss til SXF. Innsjekk hos EasyJet gikk veldig smertefritt med nesten ingen kø (innsjekkautomat for å få boadringkort, og avlevering av baggasje for tagging i skranke med passkontroll). Terminalen ble utforsket, og blant annet finnes det en kikkerterrase på toppen av terminalen, men den åpnet ikke før kl. 10. Siden vi skulle ut av Schengen ble vi sluset gjennom sikkerhetskontrollen i annen etasje - ikke den vanlige dedikerte EasyJet kontrollen i første. Etter denne detouren endet vi til slutt i EasyJet-fløyen og riktig gate var enkel å finne. Ny kontroll av boarding kort og ID før vi kunne sitte ned og vente. EasyJet har et bra system for boarding, hvert boardingkort er nummerert (vi hadde 32 og 33) og da var det å stille seg i riktig kø for å komme ombord - 1-29, 30-49, 50-69, osv.

EuroTour14.jpg

Så var vi ombord i A319-111 G-EZSM (nesten 2,5 år gammel) og det var relativt god plass, i hvert fall til skuldrene. Og jeg gikk ikke på den blemmen å la Knoll velge sete ført denne gangen, så jeg tok vindussetet :spin:

EuroTour15.jpg

Med en relativt lav temperatur om natten, så ble det også en omgang avising før vi kunne komme oss ut på stripen.

EuroTour16.jpg

Så bar det oppover - merkelig hvor mye stillere det er i en Airbus, sammenlignet med Helge Ingstad vi fløy dagen før. På denne flighten kunne man bruke normalt stemmeleie uten at det ble noen hææ - og det mest merkelige var at Tott var i det snakksalige hjørnet så tidlig på morgenen - verre var det med Knoll som småsov under nesten hele turen :cool2

EuroTour17.jpg

Besetningen i kabinen bestod av veldig hyggelige tyskere (tre menn og en kvinne), og det de solgte fra sine traller var bra og til en overkommelig pris.

EuroTour18.jpg

Siden vi skulle til Gatwick, så var flyruten lagt et stykke sør for Amsterdam Schiphol (her ser vi relativt klart de tre nord-sør-rullebanene - den nyeste oppe til venstre (Polderbaan).

EuroTour19.jpg

Med stor trafikk inn til Gatwick ble det noen runder rundt i lufta før vi endelig ble klarert inn til landing. I motsetning til landingen med Norwegian kvelden før, så ble landingen med EasyJet på Gatwick silkemyk.

EuroTour1A.jpg

Da var andre flytur på EuroTouren unnagjort, så da hadde vi bare to til denne dagen. Ankomsten med EasyJet var på tiden, og da var det bare å rusle av sted den lange veien fra den sørligste delen av Terminal South til baggasjebåndene og pass-/tollkontroll.

Konklusjon: EasyJet er et veldig godt alternativ forutsatt to ting - det må være en A319 og tysk kabinbestning (Knoll hadde ikke mye godt å si om de engelske som var om bord på en tidligere flytur han hadde hatt).

EuroTour1B.jpg

Til slutt - en tur med det automatiske toget mellom Terminal South og Terminal North er et must. Det er en av få plasser på Gatwick det går å se fly uten å være sjekket inn, og så får en se den nye passasjerbroen ut til satelitten til Terminal North.

Neste i rapportrekken blir med Aurigny til Guernsey :up:

Edit: Ah ja, det glemte jeg nesten - den første engelske frokosten med egg, bacon, sausage, sopp, tomat, bønner i tomatsaus, juice og English Tea ble inntatt på LGW - nyyyydelig for en utsultet kropp!!!! :)
 
Replying to Topic 'SXF-LGW med EasyJet 23. mars'

Ser realtivt mye bedre og finere ut i EZY sine 319 fremfor 733. Den 733 jeg reiste fra Belfast Int. til Edinburgh i Januar var rimelig skitten og slitt...
 
Replying to Topic 'SXF-LGW med EasyJet 23. mars'

G-EZSM tog mig från LGW-NCE den 26/2 seat 1A :up:
 
Replying to Topic 'SXF-LGW med EasyJet 23. mars'

Vi venter på de neste rapportene, Kurt! :hi2
 
Replying to Topic 'SXF-LGW med EasyJet 23. mars'

ATR72 til Guernsey kommer ikke før i morgen - kvelden i dag blir tilbragt i Asker sammen med Vamp :musikk
 
Replying to Topic 'SXF-LGW med EasyJets A319 23. mars'

Bra bilder... Skal se det kanskje blir easyJet til sommeren...
 
Back
Top