Swiss/Edelweiss med Zürich - Bergen

jameson82

Flysitter
Swiss/Edelweiss med Zürich - Bergen

Vi har savnet Lufthansa her i Bergen, og denne nye satsningen fra SWISS vil gjenopprette en del forbindelser mellom Bergen og Sentral Europa som er viktige for oss. Med nettverket til SWISS - vil både tyske, sveitsiske og østeriske turister kunne nyte godt av denne nye ruten, kommenterer Reiselivsdirektør Ole Warberg.

SWISS flyr allerede fra Oslo lufthavn, og Bergen vil bli deres andre satsing i Norge. Ruten til Zurich har oppstart lørdag 27.mai 2017, og SWISS vil fly onsdager og lørdager frem til 30. august.

http://bergenmedia.avinor.no/pressr...annel&utm_source=facebook&utm_medium=referral

Re: Swiss med ZRH-BGO s17

Var en snartur til Firenze via OSL og ZRH for litt siden, dette blir en bra mulighet for å komme seg ut i Europa uten å dra via Galemoen.

Re: Swiss med ZRH-BGO s17

Hyggelige nyheter å lese dette, Lufthansa har absolutt vert et savn. Får håpe at ruten blir bra for Swiss og at det at det evt kan gi mulgheter for utviding av tilbudet senere.

Re: Swiss med Zürich - Bergen S17

Ser ikke ut som billetter er lagt ut ennå.

Uansett, selv om det sikkert vil bli trafikk begge veier, så er vel dette først og fremst for turister som skal til Norge?

Vil ha avgang 16.35 fra ZRH, så muligheten for connection videre ut i Europa er rather slim. Embraer 190 fra Helvetic og enn så lenge er det kun mulig å booke billetter på lørdagen, men antar at det blir oppdatert plutselig.

Nå skal vi vel ikke hoppe i taket av glede med en gang, for som kjent reduserte BA akkurat permanent på ruten BGO-LHR, så hvorvidt det er marked for en ny permanent aktør på BGO er jeg heller skeptisk til.

Vil ha avgang 16.35 fra ZRH, så muligheten for connection videre ut i Europa er rather slim. Embraer 190 fra Helvetic og enn så lenge er det kun mulig å booke billetter på lørdagen, men antar at det blir oppdatert plutselig.

Nå skal vi vel ikke hoppe i taket av glede med en gang, for som kjent reduserte BA akkurat permanent på ruten BGO-LHR, så hvorvidt det er marked for en ny permanent aktør på BGO er jeg heller skeptisk til.

det er jo snakk om ganske begrenset sesongtrafikk så langt, så det er vel ikke helt sammenlignbart med BAs rute.

Last edited:

det er jo snakk om ganske begrenset sesongtrafikk så langt, så det er vel ikke helt sammenlignbarn med BAs rute.

Det var vel mer med tanke på en varig rute.. lov å synse litt her i verden

så klart. Jeg bare debatterer.
Nå leste jeg hva du skrev igjen. Burde kanskje vært litt tydeligere i første posten. :72:

Uansett: Gode connectiontider for en oval helg når de kjører igang med med 2 ukentlige. Ser det er avgang 9.45 fra BGO på onsdager og sein retur fra ZRH på lørdagen (avgang ZRH 16.35) så det er helt klart noe Bergenser bør kunne gjøre nytte seg av.

Forsøkte dog en dummybooking på noen datoer i juli og da skulle de ha friske 12k t/r.

Noen vilkårlige søk viser at ruten for første gang får avganger om vinteren, 1x ukentlig (lørdager) fra januar. Edelweiss a320. Grytidlig fra ZRH og avgang 9.05 fra BGO

Re: Swiss med ruter GVA-OSL/GOT/ARN

Virker som edelweiss / swiss innstiller ruten til BGO fra ZUR neste vinter.

Fikk kanselleringen samt ombooking via FRA på en flight jeg hadde VCE-ZUR-BGO. Kjedelig for oss BGO

Back