• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Swe Fly

Airbus 330

ScanFlyer Dusty
Medlem
Ser på OSL.no idag at Swe Fly kom fra Stockholm/skavstad som WV 9471 med landing kl. 17.05 parkert på gate 183.
Noen som vet om dette er en testflyging, og om de kom med B767-200 de har fått?
Eller enda bedre, noen som har bilder?

Airbus 330.:)

Vil vel tro at dette er en F50. 767-ern gikk vel til Lahore i går kveld fra NYO.

Hører rykter fra OSL om at det er total krise for bagasjen på deres F50 fra OSL, ettersom de har lagt opp til 30 kg fribagasje. Det medfører til at våre nye landsmenn og kvinner som skal på besøk i gamlelandet har med over 40 kg hver.. som igjen medfører at de må sette igjen tildels store mengder bag.
Noen som kan bekrefte dette ?

Dette burde vel ikke komme som noen bombe ... kanskje de skulle gaa til anskaffelse av vingegrinder? :smokin

Fokker'n er kanskje tilbake for aa hente gjensatt bagasje?

Med 30kg frivekt, og størrelsen XXXL på bagasjen som våre nye landsmenn sender (etter egen erfaring), så overasker det meg ikke om lasterommene i F50en ble for små. :spin:

Her er Swefly´s F-50 foreviget på OSL den 27. mai!

:hi2 VC-10

Attachments

• swefly_f50.jpg
    swefly_f50.jpg
    178.2 KB · Views: 15
Originally posted by Farmer
Hører rykter fra OSL om at det er total krise for bagasjen på deres F50 fra OSL, ettersom de har lagt opp til 30 kg fribagasje. Det medfører til at våre nye landsmenn og kvinner som skal på besøk i gamlelandet har med over 40 kg hver.. som igjen medfører at de må sette igjen tildels store mengder bag.

Dette kunne jeg fortalt dem på forhånd at kom til å skje! (Tror jeg har sagt det her en del ganger også...:D )

Du trenger bare å kaste et blikk på sjekk-inn køa til PIA for å skjønne at en F50 blir for liten. De kunne sikekrt fylt en F50 bare med bags.

Bags = vaskemaskiner, mopeder, sekker med ris, pappesker, tørkestativ ... bare fantasien setter grenser ;)

Den stod der lenge i går. Jeg slapp av der Vater kvart på åtte i går, og når jeg svingte bortom ca. 13.30 stod den på samme stedet fremdeles. Irritert på meg selv for at jeg ikke stoppet for å forevige!

Så ut som om de hadde to avganger til Skavsta i går tett på hverandre. Kanskje de måtte fly to F50?!

29.05.2005
Stockholm/Skavsta WV 473 1825 Avreist 1826 Swe Fly 39 Gate closed
Stockholm/Skavsta WV 471 1835 Avreist 1839 Swe Fly 35B Gate closed

Back