SVG-BGO-SVG med Norwegian

andreas97sas

ScanFlyer Silver
Heisann alle sammen !

I begynnelsen av sommerferien var jeg med faren min på jobb. (Hurtigruten) Gikk av og på i Bergen. Så vi fløy med Norwegian til og fra Bergen. JEg kommer til og legge igjenn en link til bilder.

Det hele startet rundt klokken kvart over fem om morgenen.Jeg var trøtt som vanlig men etter en dusj ble jeg mer våken. Vi hadde bestilt taxi 06:15. Taxien kom på tiden. Når vi kom inn i taxien var det bare og si hvor vi skulle nemlig til flyplassen. Turen ut dit tok ca 40 minutter.

Hurtigrutensommer2011del1004.jpg


På flyplassen var det ikke så veldig mye folk, men var litt. Insjekking gikk raskt for seg. Men i sikkerhetskontrollen gikk det ikke så raskt men kom igjennom etter 3 minutter med kø. SKal ikke klage da. Vel igjennom etter en ekstra sjekk siden det pep, gikk vi til en sjappe jeg ikke husker navnet på og kjøpte oss noen smørbrød og jeg tok en cola. Jeg gikk og så litt rundt på terminalen. Så snart de startet boarding gikk jeg og stilte meg i kø.

Hurtigrutensommer2011del1011.jpg


Dato : 29 Juni 2011 (Bursdagen min)
Flyvning: DY128
Flytype : B73H (737-800WL)
Registrering: LN-DYB
Sete: Jumpseat
Route: LUCKY

Det første jeg la merke til når jeg tok siste svingen i gaten og så flydøra var en søt og snill flyvertinne som ønska oss velkommen ombord. Jeg spurte om det var en mulighet for og se i cockpiten. Hun sa jeg fikk spørre first officer som kom rett bak meg. Han sa det var greit. Jeg kom meg inn i cockpit og så meg rundt. Må si det er en fin cockpit på NAX sin -800 maskiner. Kapteinen kom også inn i cockpit. En hyggelig Bergenser. HAn spurte hvor gammel jeg var og jeg sa at jeg ble 14 i dag. Etter litt snakk spurte han om jeg ville sitte i cockpit under flygning. OG som flyentusiast og spotter svarte jeg selvfølgelig ja.

Døren ble lukket og setebeltet var festet. "Cockpit to ground, ready for push and start" Og så pushet vi ut fra Gate 18.

Vi begynte taxi mot runway 18. Jeg fant fram headsettet og stilte inn kameraet. Og så hørte jeg "Norshuttle 128, you are cleared for take off runway 18, wind XXXXXXXX.

Hurtigrutensommer2011del1032.jpg


Så var det og lene seg tilbake og følge med på hva pilotene gjorde under climbout. Vi klatret opp til FL140 altså 14000 fot. Mens vi expected ILS rwy 17 skifta de rwy til rwy 35 in use. Vi var VELDIG høy når vi var ved LUCKY. Ved 9000 fot "Gear down and flaps 5 "

Hurtigrutensommer2011del1045.jpg


Kom oss til slutt ned til "normal" høyde på innflyvningen og snart var vi estabelished ils rwy 35.

Hurtigrutensommer2011del1057.jpg


Hurtigrutensommer2011del1060.jpg

Approaching RWY35

Hurtigrutensommer2011del1062-1.jpg

Rwy 35 in sight

Vi fikk en fin landing. Er nok en av de mykeste jeg har vert med på. Bremset opp og taxet inn mot gate23 hvor en overaskelse ventet oss ved gate.

Hurtigrutensommer2011del1084-1.jpg

Hva faen driver de med ? Vi trenger da ikke trapp..... HEHEH (SÅnn er det når du flyr Norwegian. Kommer før tiden vett og bakkemanskapet er ikke helt klar over det.)

Hurtigrutensommer2011del1089.jpg

STOPP ! Parking brake set.

Hurtigrutensommer2011del1090-1.jpg

Takk for turen i cockpit !

Hadde en veldig fin tur på klapp. Kunne ikke ønska meg noe bedre på bursdagen min hehe :)

DEL 2 kommer
 
DEL 2 og link til bilder av Hurtigruteturen !

Hurtigrutensommer2011del3253.jpg


Flightnumber : DY135
Flytype: B733 (737-300)
Registrering: LN-KKW
Sete: 24A
Route: OKLAN


Vi kom 1time og 30 minutter før tiden. Vi gikk bort til en automat for og velge sete og sjekke inn. Jeg valgte sete 24A. Det var lite kø i baggage drop. Så det gikk veldig raskt. Lite kø i sikkerhetskontrollen gjorde også at dette gikk relativt kjappt. Vel igjennom gikk jeg på Narvesen foro g veksle inn 6 smilyer til en cola. Etterpå gikk jeg for og finne resten av reisefølget. Det var gate 31 som ble brukt i dag. Når boarding starta gikk jeg bort til skranken og viste billetten min. Når jeg kom ned i gaten var ikke flyet helt klart så det var en sperring før døren der man kan gå ut og inn bak i lfyet. Jeg valge og prøve meg på cockpit så når de åpna der gikk jeg inn i flyet. Det var en mannlig flyvert som sto der. Jeg spurte pento m og se i cockpit men fikk ett surt nei , det er ikke lov. Gikk videre bakover i flyet og fant 24A. Vel nede prøvde jeg meg på litt bilder men var regn over hele ruta så det gikk ikke.

Vi pushet sånn ca på tiden og begynte taxi mot rwy17.

Hurtigrutensommer2011del3278.jpg

Lineup rwy 17.

Rett etter rotate prøvde jeg og ta bilde av denne

Hurtigrutensommer2011del3281.jpg


Vi klatra oppover mot cruisehøyden som jeg ikke vet hva var men tipper FL130 altså 13000 fot.

Her er ett bilde under climbout :

Hurtigrutensommer2011del3283.jpg


Vel oppe på cruise så jeg på skyene hvorda nde var og tok litt bilder.

Hurtigrutensommer2011del3294.jpg


Hurtigrutensommer2011del3299.jpg


Vi begynte decend og fløy over hjemmstedet mitt Mosterøy. Det var overskyet så jeg så ikke så mye. Plutselig kom vi ut av det tykke skylaget og jeg kunne se Stavanger. MEn det var ett godt skydekke rett oveross.

Hurtigrutensommer2011del3307.jpg


Final approach. Du kan forresten se spotteplassen "kuhaugen".

Det ble en HARD landing på Sola og så takset vi inn til Gate 18.

Det sto en hel haug av SAS maskiner på SOla også.

Hurtigrutensommer2011del3319.jpg


Takk for at du gadd og lese denne trip reporten.

Legg gjerne igjenn en kommentar. Er nok endel skrivefeil her også men pytt pytt.

Andreas

LINK TIL HURTIGRUTEBILDER http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=614747#Post614747
 
Word up, MountainDew! Herlig rapport med knall bilder på ei strekning jeg selv har reist på. Men jeg får ikke sett hurtigrutebildene da jeg ikke er medlem av flightsim.... Dessverre :(
 
Artig rapport, heldig som fikk sitte i cockpit! Må ha vært en artig opplevelse. :)
 
Back
Top