andreas97sas
ScanFlyer Silver
Heisann alle sammen !
I begynnelsen av sommerferien var jeg med faren min på jobb. (Hurtigruten) Gikk av og på i Bergen. Så vi fløy med Norwegian til og fra Bergen. JEg kommer til og legge igjenn en link til bilder.
Det hele startet rundt klokken kvart over fem om morgenen.Jeg var trøtt som vanlig men etter en dusj ble jeg mer våken. Vi hadde bestilt taxi 06:15. Taxien kom på tiden. Når vi kom inn i taxien var det bare og si hvor vi skulle nemlig til flyplassen. Turen ut dit tok ca 40 minutter.
På flyplassen var det ikke så veldig mye folk, men var litt. Insjekking gikk raskt for seg. Men i sikkerhetskontrollen gikk det ikke så raskt men kom igjennom etter 3 minutter med kø. SKal ikke klage da. Vel igjennom etter en ekstra sjekk siden det pep, gikk vi til en sjappe jeg ikke husker navnet på og kjøpte oss noen smørbrød og jeg tok en cola. Jeg gikk og så litt rundt på terminalen. Så snart de startet boarding gikk jeg og stilte meg i kø.
Dato : 29 Juni 2011 (Bursdagen min)
Flyvning: DY128
Flytype : B73H (737-800WL)
Registrering: LN-DYB
Sete: Jumpseat
Route: LUCKY
Det første jeg la merke til når jeg tok siste svingen i gaten og så flydøra var en søt og snill flyvertinne som ønska oss velkommen ombord. Jeg spurte om det var en mulighet for og se i cockpiten. Hun sa jeg fikk spørre first officer som kom rett bak meg. Han sa det var greit. Jeg kom meg inn i cockpit og så meg rundt. Må si det er en fin cockpit på NAX sin -800 maskiner. Kapteinen kom også inn i cockpit. En hyggelig Bergenser. HAn spurte hvor gammel jeg var og jeg sa at jeg ble 14 i dag. Etter litt snakk spurte han om jeg ville sitte i cockpit under flygning. OG som flyentusiast og spotter svarte jeg selvfølgelig ja.
Døren ble lukket og setebeltet var festet. "Cockpit to ground, ready for push and start" Og så pushet vi ut fra Gate 18.
Vi begynte taxi mot runway 18. Jeg fant fram headsettet og stilte inn kameraet. Og så hørte jeg "Norshuttle 128, you are cleared for take off runway 18, wind XXXXXXXX.
Så var det og lene seg tilbake og følge med på hva pilotene gjorde under climbout. Vi klatret opp til FL140 altså 14000 fot. Mens vi expected ILS rwy 17 skifta de rwy til rwy 35 in use. Vi var VELDIG høy når vi var ved LUCKY. Ved 9000 fot "Gear down and flaps 5 "
Kom oss til slutt ned til "normal" høyde på innflyvningen og snart var vi estabelished ils rwy 35.
Approaching RWY35
Rwy 35 in sight
Vi fikk en fin landing. Er nok en av de mykeste jeg har vert med på. Bremset opp og taxet inn mot gate23 hvor en overaskelse ventet oss ved gate.
Hva faen driver de med ? Vi trenger da ikke trapp..... HEHEH (SÅnn er det når du flyr Norwegian. Kommer før tiden vett og bakkemanskapet er ikke helt klar over det.)
STOPP ! Parking brake set.
Takk for turen i cockpit !
Hadde en veldig fin tur på klapp. Kunne ikke ønska meg noe bedre på bursdagen min hehe
DEL 2 kommer
I begynnelsen av sommerferien var jeg med faren min på jobb. (Hurtigruten) Gikk av og på i Bergen. Så vi fløy med Norwegian til og fra Bergen. JEg kommer til og legge igjenn en link til bilder.
Det hele startet rundt klokken kvart over fem om morgenen.Jeg var trøtt som vanlig men etter en dusj ble jeg mer våken. Vi hadde bestilt taxi 06:15. Taxien kom på tiden. Når vi kom inn i taxien var det bare og si hvor vi skulle nemlig til flyplassen. Turen ut dit tok ca 40 minutter.

På flyplassen var det ikke så veldig mye folk, men var litt. Insjekking gikk raskt for seg. Men i sikkerhetskontrollen gikk det ikke så raskt men kom igjennom etter 3 minutter med kø. SKal ikke klage da. Vel igjennom etter en ekstra sjekk siden det pep, gikk vi til en sjappe jeg ikke husker navnet på og kjøpte oss noen smørbrød og jeg tok en cola. Jeg gikk og så litt rundt på terminalen. Så snart de startet boarding gikk jeg og stilte meg i kø.

Dato : 29 Juni 2011 (Bursdagen min)
Flyvning: DY128
Flytype : B73H (737-800WL)
Registrering: LN-DYB
Sete: Jumpseat
Route: LUCKY
Det første jeg la merke til når jeg tok siste svingen i gaten og så flydøra var en søt og snill flyvertinne som ønska oss velkommen ombord. Jeg spurte om det var en mulighet for og se i cockpiten. Hun sa jeg fikk spørre first officer som kom rett bak meg. Han sa det var greit. Jeg kom meg inn i cockpit og så meg rundt. Må si det er en fin cockpit på NAX sin -800 maskiner. Kapteinen kom også inn i cockpit. En hyggelig Bergenser. HAn spurte hvor gammel jeg var og jeg sa at jeg ble 14 i dag. Etter litt snakk spurte han om jeg ville sitte i cockpit under flygning. OG som flyentusiast og spotter svarte jeg selvfølgelig ja.
Døren ble lukket og setebeltet var festet. "Cockpit to ground, ready for push and start" Og så pushet vi ut fra Gate 18.
Vi begynte taxi mot runway 18. Jeg fant fram headsettet og stilte inn kameraet. Og så hørte jeg "Norshuttle 128, you are cleared for take off runway 18, wind XXXXXXXX.

Så var det og lene seg tilbake og følge med på hva pilotene gjorde under climbout. Vi klatret opp til FL140 altså 14000 fot. Mens vi expected ILS rwy 17 skifta de rwy til rwy 35 in use. Vi var VELDIG høy når vi var ved LUCKY. Ved 9000 fot "Gear down and flaps 5 "

Kom oss til slutt ned til "normal" høyde på innflyvningen og snart var vi estabelished ils rwy 35.


Approaching RWY35

Rwy 35 in sight
Vi fikk en fin landing. Er nok en av de mykeste jeg har vert med på. Bremset opp og taxet inn mot gate23 hvor en overaskelse ventet oss ved gate.

Hva faen driver de med ? Vi trenger da ikke trapp..... HEHEH (SÅnn er det når du flyr Norwegian. Kommer før tiden vett og bakkemanskapet er ikke helt klar over det.)

STOPP ! Parking brake set.

Takk for turen i cockpit !
Hadde en veldig fin tur på klapp. Kunne ikke ønska meg noe bedre på bursdagen min hehe

DEL 2 kommer