• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Sverre Viking - 50 år siden LN-MOO fløy inn Santa Monica Bay

Re: Sverre Viking - 50 år siden LN-MOO fløy inn Santa Monica Bay

SAS fik jo leveret de 2 første DC8-62 der blev bygget..

nr. 2 var jo SEDBE, som forulykkede i Rom den 19.april 1970....ingen omkom

"when the center fuel tank caught fire due to an uncontained engine failure into take-off roll" var årsagen
Hilsen Ole
 
Re: Sverre Viking - 50 år siden LN-MOO fløy inn Santa Monica Bay

DC-8-62 ble vel på mange måter produsert på bakgrunn av SAS sine behov. Akkurat som DC-9-21, -41 og kanskje B737-600.

Espen
 
Re: Sverre Viking - 50 år siden LN-MOO fløy inn Santa Monica Bay

DC-8-62 ble vel på mange måter produsert på bakgrunn av SAS sine behov. Akkurat som DC-9-21, -41 og kanskje B737-600

Tror det var to: United og SAS. United ville fly New York - Honolulu og SAS København - Los Angeles. Og Bangkok?
 
Back
Top