• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Svensk selskap flyr for posten i Finnmark?

• Thread starter Thread starter THS
  • Start date Start date

THS

ScanFlyer Silver
Det ryktes at et svensk flyselskap skal starte/har startet postflyvninger i Finnmark. Selskapet skal visstnok fly med en Fairchild Metro. Er det noen som vet hvilket selskap dette dreier seg om og som evt. har rutetider og hvilke flyplasser i Finnmark de flyr til?

Jeg tipper at det er IBA ettersom de flyr nevnte flytype.

Replying to Topic 'Svensk selskap flyr for posten i Finnmark?'

Det stemmer at det er IBA som flyr post til Alta og Lakselv med Metro som har reg`en SE-LEF.Avgang klokken 0530,retur om ettermiddagen en gang.:)

Tromsø - Lakselv - Kirkenes er vel den korrekte ruta. Dem flyr visstnok bare på en korttidskontrakt frem til jul eller noe sånt, deretter er det snakk om andre ruter.

Originally posted by LN-BRK

Tromsø - Lakselv - Kirkenes er vel den korrekte ruta. Dem flyr visstnok bare på en korttidskontrakt frem til jul eller noe sånt, deretter er det snakk om andre ruter.
Vel,det er ikke den korrekte ruta det der.Lingner mer på tipping/gjetting...
IBA flyr ruta IBZ101 TOS-LKL kl.0530 skal være framme der kl.0615.Videre går den som IBZ102 LKL-ALF kl.0645 med ankomst Alta kl.0710.Der står maskinen til kl.1600 da den går til Tromsø som IBZ103 med ankomst kl.1640.Jeg skrev det i forrige posting også,men her er rutenummer og rutetider med slik som THS spurte om. :)

Ok, da kan jeg ikke stole på av mine 2 uavhengige kilder :)

Back