Svakere for Lufthansagruppen i Q1 ‘19
Som for de fleste europeiske selskaper er det heller ikke for Lufthansa Group spesielt lønnsomt å drive flyselskap om vinteren. I år fikk økte drivstoffkostnader og overkapasitet/prispress underskuddet til å øke kraftig å lande på €342 millioner
Dog ser de relativt positivt på Q2, men også de planlegger nå redusert vekst
https://standbynordic.com/lufthansa-q1-net-loss-widens-nine-times-over/
Som for de fleste europeiske selskaper er det heller ikke for Lufthansa Group spesielt lønnsomt å drive flyselskap om vinteren. I år fikk økte drivstoffkostnader og overkapasitet/prispress underskuddet til å øke kraftig å lande på €342 millioner
Dog ser de relativt positivt på Q2, men også de planlegger nå redusert vekst
https://standbynordic.com/lufthansa-q1-net-loss-widens-nine-times-over/
As it warned in mid-April, Lufthansa Group has reported a first-quarter net loss that increased by nine times over from Q1 2018, to €342 million, dragged down by rising fuel costs and overcapacity in Europe, Reuters reports.