Sunclass A321 med hard landing på Skiathos

Trdfly

Moderator
Medlem
Re: Sunclass - forsinkelser, regularitet og innleie 2024

OY-TCG ser ut til å møtte på noe form for problemer på JSI, og har stått på JSI siden 15. september. Derfor har både GetJet fløyet 2 runder (73H) og Airseven (73H) flyr i dag og i morgen fra Billund.

Last edited:
Sunclass A321 med hard landing på Skiathos

Blir Sunclass sin A321 som hadde en stygg landing på Skiathos her om dagen reparert der nede ?

Re: Sunclass på Skiathos

Meldes fra at de holder på å bygge en midlertidig hangar som skal brukes under reparasjonen av maskina.

Re: Sunclass - forsinkelser, regularitet og innleie 2024

Hangar er under bygging

Attachments

• FB_IMG_1738150754627.jpg
    FB_IMG_1738150754627.jpg
    84.9 KB · Views: 2,146
Re: Sunclass A321 med hard landing på Skiathos

Da er den under tak
(Photocreditt: Steve Mansfield. FB gruppa Skiathos island news)

Attachments

• FB_IMG_1738417943931.jpg
    FB_IMG_1738417943931.jpg
    54.6 KB · Views: 1,922

Tør man tenke på hva sluttregningen blir her? Både på reparasjon og et fly i manko over så lang tid.

Ikke mange dagene den sto i den midlertidige hangaren da. Hva slags (midlertidig/delvis?) reparasjon er så værkritisk at man er helt avhengig av tak og vegger for å utføre? Her spør jeg av ren nyfikenhet.

Ikke mange dagene den sto i den midlertidige hangaren da. Hva slags (midlertidig/delvis?) reparasjon er så værkritisk at man er helt avhengig av tak og vegger for å utføre? Her spør jeg av ren nyfikenhet.
Uten at jeg vet noe sikkert var det vel snakk om å skifte understell. Da må jo kjerra rimeligvis på jekker og da er man ganske så utsatt for vind og vær, det skal jo ikke så mye vind til før den hopper av jekkene.
Likeledes kan jeg også tenke meg at skrog og vinger lasermåles for å se om det er oppstått skjevheter. Det kan jo være et krav for å få tillatelse fra EASA og Airbus for å få fly den "hjem".
Just my :68:

Noen som vet noe om når denne er tilbake i trafikk? Har stått i TLL siden 5 feb 25

Mulig å reparere men kost nytte tilsier skraphaug(skroget), men mye fint i salgbare deler. Flys kanskje til Irland for demontering

Last edited by a moderator:
Back