• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Sukhoi Superjet SSJ75

Someone

Moderator
Medlem
Litt usikker hva navnet fortsatt blir men Sukhoi har lansert en ny 75 seters variant av Superjeten. Dog er det snakk om kanskje mye som endres og ikke bare en ren krymping av SSJ100. Blant annet trengs nye motorer, da dagens motorer er for store og Sukhoi er heller ikke fornøyd med dem, blant annet på grunn av mye vedlikehold. Det vurderer også en ny vinge

https://www.flightglobal.com/news/a...hoi-considering-pw1000g-power-for-sup-445615/

Sukhoi Civil Aircraft (SCAC) has launched a major "shrink" derivative of the Superjet – and the variant could be powered by Pratt & Whitney's PW1000G geared turbofan when it enters service in 2022.

The Superjet's current 18,000lb-thrust (80kN) PowerJet SaM146 engine is "a bit too big", says Rubtsov, "so we could detune it or use other engines, either Russian or non-Russian, to optimise the aircraft".

Potential engines under evaluation include the Aviadvigatel PD-7 derivative of the Irkut MC-21's PD-14, and the 17,000lb-thrust Pratt & Whitney PW1200G which powers the Mitsubishi MRJ.
 
Back
Top